تپه ازبکی تلفیقی از تمدن، فرهنگ و هویت شهرستان نظرآباد است

حدادی با اشاره به اهمیت توجه به رشد صنعت گردشگری و توجه کمیسیون فرهنگی مجلس به این مهم گفت: تپه ازبکی تلفیق تمدن و فرهنگ و هویت شهرستان نظرآباد است.

« علی حدادی» در جریان بازدید از منطقه تپه ازبکی در شهرستان نظرآباد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: تپه ازبکی نماد تمدنی مردم شهرستان نظرآباد است. 

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: تپه ازبکی تلفیق تمدن و فرهنگ و هویت شهرستان نظرآباد است؛ سرمایه گذاری با هدف تقویت صنعت گردشگری در این شهرستان زمینه ایجاد اشتغال و تولید است. 

 

وی با اشاره به اینکه نخستین خشت دست ساز بشر در تپه ازبکی کشف شده است بیان کرد: اولین خشت دست ساز بشر در تپه ازبکی کشف شده است منظقه ای که با توجه به وجود امامزاده ای در این منطقه تلفیقی از تمدن و فرهنگ را رقم زده است. 

 

 

وی ادامه داد: متناسب با شعار سال از طرف رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مبنی بر توجه به دانش محوری و دانش بنیان، توجه به صنعت گردشگری می تواند زمینه تحقق و رشد تولید شود. 

 

حدادی بیان کرد: صنعت گردشگری می تواند جایگزین استفاده از نفت و صادرات آن باشد؛ بهره مندی از این صنعت زمینه تقویت حوزه بخش اقتصادی کشور است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه تاریخی تپه ازبکی عنوان کرد: مجلس نگاه ویژه ای به بخش گردشگری دارد و در این زمینه نیز مصوبات موثری با توجه به تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در نظر می گیرد. 

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گردشگری در بخش فرهنگی با هدف تقویت فرهنگ کشور با بهره مندی از این ظرفیت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی اهمیت ویژه ای دارد. 

 

گفتنی است، محوطه باستانی ازبکی شامل جیران تپه، مارال تپه، دوشان تپه، امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده چهل دختر است. 

 

 

کد خبر 1161157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha