گفتمان انقلاب و سبک زندگی ایرانی و اسلامی محور برنامه های فرهنگی و هنری است

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری به همراه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۹ فروردین) در این دیدار با تبریک ایام ماه مبارک شعبان و رمضان و ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و هنری استان، اظهار کرد:  با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان« تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تلاش می شود که که برنامه های فرهنگی و هنری استان نیز در این راستا برنامه ریزی و طراحی شوند.

 

«علی هوشمند» با اشاره به اینکه  یکی از محورها  و اولویت های برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرای عدالت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف استان به ویژه منطق محروم است، یادآور شد:  اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و هنری با محوریت توسعه و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری خواهد بود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت برنامه های قرآنی و دینی در استان، ابراز کرد: برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در اسل جاری در دو بخش نیمه اول و دوم ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: در نیمه اول ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی استان و در نیمه دوم ماه مبارک رمضان جشن رمضان با همکاری موسسات، انجمن های فرهنگی و هنری و سایر نهادها برگزار می شود.

 

هوشمند گفت: انعقاد تفاهم نامه با مرکز حوزه علمیه خواهران و برادران برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، همکاری در راستای اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف استان، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و  توجه به خانواده  با بهره گیری از زبان هنر از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

 

حجت الاسلام «سید محسن سعیدی گلپایگانی» نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با تبریک  ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم در راستای توسعه  و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و عمق بخشیدن به ارزش های انقلابی و اسلامی است.

 

وی با تاکید بر  توجه ویژه به مناظق محروم استان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری یادآور شد: همکاری و ارتباط ویژه با جامعه طلاب و روحانیت استان در اجرای برنامه ها و تلاش در راستای افزایش برنامه ها و فعالیت های دینی، فرهنگی، قرآنی و اجرای برنامه های ویژه در مناسبت های دینی و مذهبی با نگاه به گفتمان انقلاب اسلامی از مهم ترین رویکردهایی است که انتظار می رود در برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری  با اعلام آمادگی برای حمایت از برنامه های دینی و فرهنگی در سطح استان، گفت:  تشویق و ترغیب فعالان حوزه کانون های فرهنگی و هنری و مساجد و حمایت مادی و معنوی از این فعالیت ها  می تواند  زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی را فراهم کند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1161199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha