مشورت در اسلام رسیدن به قول احسن است نه کمیت

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مشورت در اسلام رسیدن به قول احسن است نه کمیت، گفت: مشکل مردم وقتی حل می شود که اصالت را به خود آنان بدهیم و تصمیمات و اجرا نیز به نفع مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۹ فروردین) در دیدار با نماینده مردم شریف شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۱۰ فروردین سال ۱۳۵۸ آغاز همه پرسی و ۱۲ فروردین روز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: همه ی کارهای انسان در سه مسئله خلاصه می شود تا انسان بتواند به آرمان هایش برسد، حرف اول و آخر را نیروی انسانی می زند نیروی مومن انقلابی و کارآمد و دلسوز و دغدغه مند.

 

وی با بیان اینکه هیچ لذتی بهتر از گره گشایی از کار انسان ها نیست، تصریح کرد: مهمترین مکان مسجدالحرام می باشد و مرکزش بیت الله کعبه معظمه است اما حرمت این انسان بالاتر از کعبه است، بسیاری از ما آرزو داریم فرصت بشود که برویم مسجدالحرام و کعبه را زیارت کنیم خوب همین حرمت خدمت به مردم از زیارت خانه خدا بیشتر است.

 

آیت الله عبادی افزود: نیروی انقلابیی نیرویی است که دنبال کار خودش نباشد دنبال کار مردم باشد لذتش این است که کام مردم برآورده بشود نه کام خودش.

 

به گفته وی اگر امور را بسپارید به انسان های واجد شرایط مشکل مردم حل می شود هر جا هم گره افتاده در کار مردم ریشه یابی کنید یک آدم بی تفاوت یا چند آدم بی تفاوت یا متاسفانه آلوده یا نفوذی و غیره به وجود آمده و کار مردم را سخت کرده است، وضع مسکن بسیار برای مردم دشواری ایجاد کرده است، مشخص است وقتی وزیر مسکن ۶ سال آجری روی آجر نگذاشته و افتخار می کند وضعیت بهتر از این نمی شود.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: خیلی عجیب است وزارت با همه اعتباراتش با همه اختیارتش ۶ سال هیچ کاری نکرده است در حالی که مسکن نیاز اولیه است.

 

وی در ادامه گفت: ثروت برای انسان است حالا ثروتی که به دست لیبرال برسد و بایگانی می کند مردم از گرسنگی می میرند او دنبال گران شدن درآمدش است پس چگونه می تواند مشکل مردم را حل کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه  کسی می تواند مشکل مردم را حل کند که ثروتش در خدمت مردم باشد، عنوان کرد: در هر برنامه ای و در هر طرحی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید دانش بنیان باشد؛ وقتی که می گویم مشورت خوب مراد مشورتی که در دنیا وجود دارد که جنبه کمیت دارد نیست بلکه مشورتی که در اسلام داریم مشورتی است که در میان آن مشورت به قول احسنت برسید و پیروی از احسنت کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشورت در اسلام تظارب افکار است برای کشف بهترین قول، تصریح کرد: اما آنچه در دنیا رایج است جنبه کمیتی دارد اما آنی که می تواند هر طرحی را کارآمد نماید این است که راهکار صحیحش از نظر علمی چه از نظر تجربی و چه از نظر میدانی بدست بیاوریم و آن اجرا بشود و همه مردم فیضش را ببرند نه اینکه رأی فلان گروه باشد.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر  نفع یک مسئله برای فلان حزب باشد هیچ وقت مشکل مردم حل نمی شود؛ افزود: مشکل مردم وقتی حل می شود که اصالت را به خود مردم بدهیم که در نظام مردم سالاری ما این است و باید تصمیمات و اجرا نیز به نفع مردم باشد.

کد خبر 1161209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha