نوروز امسال ۸۴ هزار نفر در همدان اقامت کردند

مالمیر گفت: نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۸۴ هزار نفر در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان همدان اقامت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علی مالمیر، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 26 اسفند تا 8 فروردین بیش از 84 هزار نفر در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان همدان اقامت کرده‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان افزود: ۱۲ هزار و ۱۱۲ نفر در هتل‌ها، ۲ هزار و ۵۵۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۵۲ نفر در مهمان‌پذیرها، هزار و ۴۵۱ نفر در هتل آپارتمان‌ها، هزار و ۷۹۳ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۷ هزار و ۱۱۴ نفر در خانه‌ مسافرها و ۸ هزار و ۹۲۱ نفر در اقامتگاه‌های موقت اقامت کرده‌اند.

مالمیر بیان کرد: ۳۴ هزار و ۱۴۹ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۳ هزار و ۶۹۰ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌ و ۴۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر از جاذبه‌های استان همدان بازدید کرده‌اند که ۲۲۲ هزار و ۸۰ مورد بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی بوده است.

مالمیر تأکید کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در صدر بازدیدهای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۲۲۷ مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری صورت گرفته که تعداد ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۵ فقره تشویقی صادر شده است.

معرفی همدان با ۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری

 رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان گفت: ۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ مشغول اطلاع‌رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان هستند.

 ️مجتبی جوادیه افزود: این راهنمایان گردشگری همه روزه در اماکن مهم تاریخی و گردشگری در دو شیفت صبح و بعدازظهر آخرین اطلاعات را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان همدان ۱۵ روز قبل از نوروز ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 پایان پیام/

کد خبر 1161292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha