حضوری شدن کلاس‌های درس مدارس کردستان از ۱۴ فروردین ماه

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و حضوری شدن آموزش و کلاس‌های درس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به تشریح دستورالعمل حضوری شدن مدارس بعد از ایام تعطیلات پرداخت و اظهار کرد: نظر به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و باتوجه به اهمیت ارتقای فرایند یاددهی-یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان، تمامی مدارس از 14 فروردین ماه به صورت کامل بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

 

 

قربانی خاطرنشان کرد: از 14 فروردین ماه تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهر و روستا بدون گروه بندی و تقسیم بندی باید در مدارس طبق جدول برنامه هفتگی به صورت منظم حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهدشد.

 

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی از مدارس استان کردستان هم به صورت دو نوبته و چرخشی مشغول به فعالیت هستند؛ از دانش‌آموزان خواست برابر شیفت بندی‌هایی که از طرف مدرسه انجام می‌شود در کلاس‌های درس حضور فعال داشته باشند.

 

 

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم کنند بهداشت فردی و بهداشت محیط را رعایت کنند و حتما در محیط مدرسه از ماسک مناسب استفاده نمایند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین توصیه‌هایی برای معلمان و مدیران مدارس داشت و از آنان خواست تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس‌های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره‌ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

 

 

قربانی تاکید کرد: دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

 

 

وی با بیان اینکه تجارب جهانی بیانگر این است که عدم حضور در مدرسه دانش‌آموز را با افت تحصیلی مواجه خواهدکرد؛ از خانواده‌ها خواست همکاری و همراهی لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تا دانش‌آموزان از درس و مدرسه عقب نمانند.

کد خبر 1161316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha