اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با ایام نوروز در ارومیه

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از اجرای برنامه فرهنگی هنری طی ایام نوروز با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه خبر داد.

«احد هوشمند قره باغ»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: هدف و سیاست‌های حوزه هنری « معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری بومی و محلی در هر منطقه از ایران » است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: اجرای مشترک ویژه برنامه « نوروز گاه ۱۴۰۱ » در قالب ۱۲ برنامه « موسیقی محلی ، تئاتر طنز، تکم چی » طی مدت سه روز در شهرستان ارومیه از برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه است .

این مسئول بیان کرد: حضور هنرمندان عاشیق و اجرای « موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه» برای مسافران نوروزی در تورهای گردشگری ، اماکن تاریخی و فرهنگی ارومیه در قالب ۱۸ برنامه طی ۹ روز در ایام نوروز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط حوزه هنری آذربایجان غربی با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی و کلانشهر ارومیه یکی از مکان های باستانی و تاریخی ایران با بیش از یک هزار و ۲۰۰ مکان ثبت شده ملی و آداب و رسوم متنوع قومیت های مختلف است که همه ساله در روزهای نوروز میزبان جمع زیادی از مسافرانی است که به این نقطه از کشور مسافرت می کنند

کد خبر 1161365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha