تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و همت عموم مردم است

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و همت عموم مردم است گفت: برای تحقق شعار سال باید فرهنگ تولید فرهنگ رایج کشور باشد.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال 1401 با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرین از سوی رهبر انقلاب گفت: جهش عظیم  در اقتصاد ملی مستلزم رونق تولید است برهمین اساس رهبر انقلاب در چندین سال متوالی واژه تولید را در نامگذاری سالها به کار برده است .

 

امام جمعه  شهرستان بندر لنگه از استان هرمزگان افزود: ما باید فرهنگ تولید را فرهنگ رایج کشور قرار دهیم ، یعنی اموزش و پرورش، حوزه های علمیه و سازمانهای مختلفی که در زمینه فرهنگی نقش افرین هستند باید کمک کنند فرهنگ رایج کشور فرهنگ تولید و کار باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا اظهار کرد: برخی کشورها مانند چین  به این هدف رسیدند برای تحقق  شعار سال باید فرهنگ تولید فرهنگ رایج سال باشد و از تولیدات کوچک خانگی تا کارخانجات خرد و عظیم  همه در تولید ملی سهیم باشند.

 

وی تصریح کرد: سوق دادن صنایع به سمت بهره مندی از دانش  بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان در کشورباشد امروز تولید سنتی و تجربی پاسخگوی نیاز بازار  جهانی نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که از جوانان تحصیل کرده و کارشناس متخصص در صنایع بهره ببریم یعنی همان ارتباط  میان صنعت و دانشگاه که مدتها شعارداده می شود محقق شود.

 

امام جمعه  شهرستان بندر لنگه ادامه داد: اگر اقتصاد دانش  بنیان شود هزینه صنایع کم می شود ، تولید و سود بیشتر شده و موجب خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمن می شود  اگر بها به جوانان صنعتگر و متخصص داده شود بسیاری از قطعاتی که به دلیل تحریم به ما داده نمی شود تولید و در اختیار صنعت قرار گرفته واشتغال افرینی می شود.

 

وی گفت: اگر زمینه عرصه دانش و تحصیل و کار جوانان فراهم شود اشتغال رونق می گیرد و مشکل معیشت  خیل عظیمی از کشور حل می شود اما چه کسی این رسالت را برعهده دارد طبعا همه ما وظیف داریم و همت عمومی و ملی برای این موضوع باید اختصاص داده شود .

 

وی اظهار کرد: یعنی سرمایه گذاران ، کارگران ، مردم ودانشجویان همه نقش افرین هستند اما بار اصلی تحقق  شعار سال بر عهده قوای سه گانه است مجلس ،  قوه قضاییه و البته دولت که وظیفه بیشتری برعهده دارد و باید زمینه رونق تولید و نقش افرینی موفق شرکت های دانش بنیان را فراهم کند و مردم از تولید داخلی حمایت کنند و فرهنگ تولید فرهنگ رایج کشور شود در این صورت شاهد تحقق شعار سال  خواهیم بود.

کد خبر 1161381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha