کلنگ احداث دو دبستان چهارکلاسه در روستاهای دربند و گلانه دیواندره بر زمین زده شد

در طلیعه بهار ۱۴۰۱ و با حضور جمعی از مسئولان استانی، آئین کلنگ‌زنی دو دبستان چهارکلاسه روستایی خیرساز در روستاهای دربند وگلانه در شهرستان دیواندره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، همزمان با اولین روزهای سال ۱۴۰۱ و با حضور نماینده مردم دیواندره درمجلس شورای اسلامیوی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ احداث دو دبستان چهارکلاسه روستایی خیر ساز در روستاهای دربند وگلانه بر زمین زده شد.

 

علیزاده سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیواندره در آئین نمادین کلنگ زنی این  مدارس که در روستاهای دربند و گلانه شهرستان دیواندره برگزار شد؛ ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: آموزش و پرورش محوری‌ترین نهاد اجتماعی است که ریل توسعه و پیشرفت کل جامعه از آن می‌گذرد؛ لذا با توجه به حساسیت این دستگاه باید کاری کرد که این سیستم بدور از چالش و مشکل باشد تا بتواند زمینه تحقق اهداف عالی را فراهم آورد.

 

وی گفت: مسئله فضاهای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگی که آموزش و پرورش با آن روبروست که تاکنون اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است؛ ولی متاسفانه جوابگوی نیاز واقعی سیستم تعلیم و تربیت نیست.

 

علیزاده تصریح کرد: امروز در سایه حمایت دولت مردمی و انقلابی و همچنین خیرین ارجمند؛ موفق شده‌ایم؛ در شهرستان دیواندره بخشی از این مشکلات را کاهش و اقدامات ماندگاری را صورت دهیم.

 

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دیواندره خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش دیواندره با دارا بودن نزدیک به 16 هزار دانش‌آموز، 1400پرسنل و 750کلاس درس جز شهرستان‌های پر جمعیت استان هستیم که نسبت دانش‌آموز روستای ما نسبت به شهری بیشتر است؛ که این مهم توجه هر چه بیشتر مسئولین امر را می‌طلبد.

 

کد خبر 1161451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha