بیش از ۲ هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در راستای اجرای طرح نوروزی بیش از دو هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بازدید از پایگاه‌های امدادی کردستان اظهار کرد: با آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند سال گذشته الی ۸ فروردین ماه سال جاری، بیش از دو هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شده است.

 

ولی‌پور گفت: از عملیات انجام شده در ایام نوروز، یک‌هزار و 90 عملیات مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای است و به  19 هزار و 700 نفر حادثه دیده خدمات امدادی ارائه شد.

 

وی افزود: از این تعداد عملیات امدادی، ۹۶۱ نفر مصدوم ناشی از حوادث عمدتا حوادث ترافیکی بوده که به مراکز درمانی انتقال یافته و به بیش از پنج هزار نفر خدمات سرپایی ارائه شد. 

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: جمعیت هلال احمر کشور این آمادگی را دارد که با ایجاد ساختمان‌های جدید برای پایگاه‌های ثابت جاده‌ای، سطح خدمات امدادی را در کردستان ارتقاء دهد و  با تامین ساختمان‌های استاندارد مورد نیاز و شناسایی محل مناسب، بحث صدور فعالیت دائم پایگاه‌ها در استان در دست کار است. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امسال، ۳۱ پایگاه امدادی ثابت و موقت، پشتیبان، جاده‌ای، پایگاه تیم واکنش سریع، پایگاه امداد کوهستان و پایگاه امداد هوایی مشارکت دارند.

 

پیام جلالی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱، در مجموع ۲۰ روز، ۳۰۶۰ نفر روز، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیر های مواصلاتی جهت ارائه خدمات و امداد رسانی فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 1161453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha