نقش مهم حوزه و روحانیت در جهاد تبیین/ دشمن و ابزارهای او روز به روز پیچیده تر می شود

امام جمعه کرمان نقش حوزه و روحانیت در جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چه زمان جلوتر می رود، شرایط جهاد تبیین سخت تر می شود چون دشمن و ابزار او پیچیده تر می شود و با استعمار فرانو مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، چهارشنبه(۱۰ فروردین)در جمع روحانیون شهرستان های انار و رفسنجان با موضوع جهاد تبیین؛ این موضوع بسیار مهم، ارزشمند و مطالبه رهبریِ نظام دانست.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیش از ورود به این مبحث گفت: در چند قرن اخیر با حادثه ای در دنیا مواجه هستیم که تا کنون چندین بار رنگ عوض و خود را به روز کرده است.

 

 


وی ادامه داد: بانی این حادثه خطرناک و نامبارک کشورهای قدرتمند هستند و آغاز آن از کشورهای اروپایی است و آن حادثه عبارت از حادثه نامبارک و تاریکِ استعمارگری در دنیا است.

 

 


امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این حادثه از اروپا و در قاره آمریکا و آفریقا و آسیا آغاز و به طور رسمی در قرن پانزدهم خود را خیلی جدی نشان داد.

 

 


وی اظهار کرد: در راس آن در آغاز بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال دست به استعمارگری زدند و تاکنون در سه شکل ظهور و بروز کرده است و آن استعمار کهنه، نو و فرانو است.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با توضیحاتی پیرامون این سه؛ ادامه داد: اینجا جایگاه جهاد تبیین، خود را نشان می دهد.

 

 

وی نقش پاکی و قداست درونی در انواع جهاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه حرکت هایی که بشریت در طول تاریخ هدایت کرده و پیش برده برای این است همه این حرکت ها از درون آغاز شده است.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: شهدایی که همه می شناسید در درون خود قداست و پاکی پیدا کردند و به قول شهید سلیمانی، قبل از شهادت، شهید شدند تا توانستند این همه حماسه ها خلق کنند و همه همت خود شهید سلیمانی عزیز هم این بود در درون خودش اتفاقی رقم بخورد.

 

 


وی با اشاره به اینکه در جهاد کبیر و جهاد تبیین گرچه از جهاد اکبر الهام می گیرد؛ اما بصیرت و فهم و تحلیل درست نیاز است تا با استعمار فرانو مواجه شود و جهاد تبیین دقیقاً نقطه مقابل استعمار فرانو است.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در جهاد تبیین نقش حوزه و روحانیت مانند طول تاریخ و هم در دنیای امروز کم نظیر و بعضاً بی نظیر است و جهادگر این میدان در صحنه جنگ و جبهه چهره های فرهیخته و فرهنگی هستند.

 

 

 


وی تاکید کرد: این قشر باید میدان دشمن را خوب بشناسد، نقشه های او را خوب بدانند و زمان خود را هم خوب بشناسند و در این راه به شعار اکتفا نکنند بلکه به دنبال تبیین، استقامت کنند.

 

 


امام جمعه کرمان اظهار کرد: هر چه زمان جلوتر می رود، شرایط جهاد تبیین سخت تر می شود چون دشمن و ابزار او پیچیده تر می شود و با استعمار فرانو مواجه هستیم که گاه تلفات قابل توجهی متوجه جبهه خودی می شود.

کد خبر 1161465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha