سه فیلم استان فارس در نوروز مجوز اخذ کردند

رنجبری گفت: برای سه فیلم در استان فارس در نوروز ۱۴۰۱ مجوز صادر شده است و فیلم‌ سازان برای حضور در جشنواره‌ های استانی فیلم لزوما باید از مجوز برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله رنجبری»، امروز (چهارشنبه 10 فروردین) ضمن تبریک نوروز در جمع خبرنگاران گفت: برای سه فیلم در استان فارس در نوروز 1401 مجوز صادر شده است

مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فیلم‌ سازان برای حضور در جشنواره‌ های استانی فیلم لزوما باید از مجوز برخوردار باشند و آخرین مهلت فرستادن آثار به دهمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز پایان فروردین جاری است.

وی اضافه کرد: برای گرفتن مجوز ساخت فیلم، فیلم سازان باید کپی شناسنامه یا کارت ملی کارگردان یا تهیه کننده را به همراه معرفی ‌نامه از یک شرکت فیلم سازی، یک نسخه از فیلم به صورت word و یک نسخه نیز به صورت PDF به بخش سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.

رنجبری تاکید کرد: پس از ساخت فیلم، تهیه ‌کننده یا کارگردان باید به اخذ مجوز اکران اقدام کند و برای دریافت مجوز اکران باید سه نسخه از فیلم را به همراه درخواست اکران به بخش سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهد.

وی ادامه داد: از آغاز سال نو تا نون مجوز دو فیلم داستانی کوتاه  «کلاب» و «حدس فروشنده» و یک فیلم مستند به نام «ییلاق سرد» صادر شده است.

رنجبری اعلام کرد: «محمدحسین آراسته»، کارگردان و  «محسن دانشور بیری»، تهیه کننده فیلم کلاب هستند و فیلم «حدس فروشنده» نیز توسط «زهیر سقاچی» کارگردانی و «محسن دانشور بیری» تهیه کنندگی شده، مستند ییلاق سرد نیز به کارگردانی و تهیه‌ کنندگی «محمدحسن فلاح‌ زاده» و «محسن دانشور بیری» ساخته شده است.

کد خبر 1161482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha