مراسم گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه در زاهدان

مراسم گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه در محل میدان سربازان گمنام امام زمان(عج) شهرستان زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، مراسم  گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه ساعت ۱۹:۳۰ در محل میدان سربازان گمنام امام زمان(عج) شهرستان زاهدان برگزار می شود.

 

این مراسم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان تدارک دیده شده است.

 

گفتنی است انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) در همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب دولت موقت را موظف به برگزاری همه پرسی کردند.

 

رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۰ فروردین ماه ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز و بنا به روایت صادق طباطبایی از روز اول انتخابات ازدحام جمعیت برای شرکت در همه پرسی به حدی بود که پیش از غروب ۱۰ فروردین ۵۸ امام خمینی (ره) دستور به تمدید زمان برگزاری انتخابات دادند.

 

سرانجام علی‌رغم کارشکنی‌ها و مشکلات، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی‌نظیر مردم که اولین انتخابات کاملاً آزاد را در طول حیات ایران را تجربه می‌کردند، برگزار شد و شامگاه ۱۱ فروردین ماه پس از دو روز به پایان رسید. بر طبق منابع شمارش آرا حدود ساعت ۲ بامداد ۱۲ فروردین ماه به پایان رسید.

کد خبر 1161496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha