لزوم ترویج فرهنگ قرآنی با محوریت گردشگری مذهبی/ اجازه ندهیم نگاه معنوی  مردم به وقف  کمرنگ شود

حسینی پور برلزوم ترویج فرهنگ قرآنی با محوریت گردشگری مذهبی و قرآنی تاکید کرد و گفت: باید برنامه های قرآنی برای گردشگران و مسافرین تدبیر شود تا محوریت فرهنگی استان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز (۱۰فروردین) در نشست مدیران اوقاف و امورخیریه استان مازندران ضمن تبریک سال نو و تحسین عملکرد اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با ماه نزول قرآن را به فال نیک می گیریم و امیدداریم مشکلات مردم به برکت این ایام مرتفع شود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه اوقاف و امورخیریه به لحاظ کیفی و کمی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام پی دهند، افزود: اوقاف و دست اندرکاران این حوزه امانت دار اهل بیت علیهم السلام و مردم است.

 

وی با بیان اینکه متدین از حب اهل بیت علیهم السلام وقف می کرده اند و این امر همچنان تداوم دارد، گفت: جای تحسین دارد که نیت واقفین به سمت و سو رفع مشکلات جامعه شوق داده می شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه وقف یکی از موضوعاتی که بخش فقهی، اقتصادی و اعتقادی دارد، گفت: اگر به هر سه بخش توجه سود آثار تربیتی خود را در جامعه نشان خواهد داد.

 

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کنیم که وقف در جامعه ترویج یابد.مهمترین رسالت سازمانی صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقف است.

 

حسینی پور با بیان اینکه ماموریت اوقاف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید باشد،  گفت: باتوجه به کمیت بقاع متبرکه در استان و اینکه این خطه از شمال کشور مهد علویان است باید برای حوزه فرهنگی اوقاف پای کار بیاید.

 

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی براینکه گلزار شهدا همانند امامزادگان واجب العظیم هستند،  افزود: باید قبور شهدا نیز مورد توجه اوقاف باشد.

 

حسینی پور با بیان اینکه بقاع متبرکه در مسیر عبور گردشگران باید بهترین خدمات فرهنگی را به مسافرین ارائه دهند، گفت: نوسازی بقاع متبرکه و امامزادگان با هدف جذب گردشگران و رونق گردشگری مذهبی مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف می تواند نقش سازمان اقتصادی اسلامی را بازی کند، افزود: باید از ظرفیت های موجود متناسب با نیاز روز استفاده کرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه نباید عنوان شعار را برای منویات رهبری با کار برد، گفت: منویات نوروزی معظم له دستور، حکم و خط مشی برای ادامه راه است و باید همگان برای تحقق این منویات پای کار باشند.

 

وی به اجرای امینانه نیت واقفین اشاره و بیان کرد: نباید اجازه دهیم نگاه معنوی که مردم به وقف دارند کمرنگ شود.

 

حسینی پور به مقوله اخذ استعلام از اوقاف برای ایجاد کسب و کار و یا ساخت و ساز در زمین های استان اشاره کرد و گفت: باید نفوذ برسیستم ها مورد توجه اوقاف استان باشد تا کار غیر قانونی درموقوفات انجام نشود.

 

وی بحث طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد اشاره کرد و افزود: اوقاف با اجرای درست طرح افق برای رفع این معضلات کمک کار باشند.

 

حسینی پور به اذعان برخی در خصوص مهجوریت قرآن  اشاره و بیان کرد: خداوند متعال را شاکرین مردم استان متدین و دلداده به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند و می طلبد با وجود پیشینه دینی استان تقویت دانشگاه علوم قرآنی آمل بیش از پیش مورد توجه باشد.

 

وی برلزوم ترویج فرهنگ قرآنی با محوریت گردشگری قرآنی تاکید کرد و گفت: باید برنامه های قرآنی برای گردشگران و مسافرین تدبیر شود تا محوریت فرهنگی استان حفظ شود.

کد خبر 1161504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha