عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۳۵ روستای آبادان آغاز شد

پروژه آبرسانی به ۳۵ روستای آبادان در قالب طرح محرومیت زدایی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تاسیسات شهید حسن درویشی اروندکنار کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ فروردین) با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، مدیر امور آبفا منطقه آبادان و جمعی از مدیران شهری و فرماندهان نظامی شهرستان، پروژه آبرسانی به ۳۵ روستای آبادان در غالب طرح آبرسانی به روستای خوزستان و با محوریت محرومیت زدایی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شهرستان آبادان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تاسیسات شهید حسن درویشی اروندکنار، با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

 

در این طرح ۸۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال و شبکه توزیع آب در اقطار ۱۱۰ تا ۳۵۵ میلیمتر به شبکه آبرسانی متصل و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

همچنین نصب و راه اندازی مخزن ذخیره آب پاک با حجم چهار هزار مترمکعب و بازسازی ۲ باب ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه در دستور کار قرار می گیرد.

 

روستاهای ابوخضراوی، ابوغزلان، آلبوحمید، نهر سلیم، نهر عفادله، ابو دیره، کوت شنوف، خزعل آباد، ابو شکر، ابو عقاب، خسرو آباد، نهر کوت نصار، نهر ابوعظیم، نهر ارزق، نهر طلیب، نهر عریض، سعدونی، نهر حمید، رفیع، نهر سن، نهر ابوفلفل، ابو صدرین، ابوعبود، نهر حمیسه، نهر کوت منیوحی، نهر مچری نصار، عراضه، نقشه نصار، نهر ابودهن، نهر ابوشانک، نهر عوج آلبوحیه، نهر عوج آلبوصید، نهر المساعدی، نهر سید یوسف و نهر کریم، ۳۵ روستای آبادان در این طرح هستند که با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر و چهار هزار و ۶۰۰ خانوار را تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار خواهد داد.

 

«سید محمد مولوی» در این آئین کلنگ زنی هدف گذاری سپاه در مناطق محروم را بسیار ارزشمند و زیبا خواند و اظهار کرد: عمده مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد آب است که متمرکز بر جریان و محور اساسی اولین نیازمندی در شهر و پائین دست‌هاست که معمولا در تابستان تنش‌های آبی مردم را دچار مشکلات می کند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که بنده و دیگر همکارانمان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنیم وظیفه‌ است و از ماده ۵۶ گرفته تا کارهای عمرانی شهر وظیفه ذاتی ماست و امیدوارم این حرکت محرومیت‌ زدایی در بخش های روستایی به ویژه شهرستان آبادان در بخش مرکزی مستمر باشد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر محور دهستان نصار در مسیر تنگه‌ها هم با همین مشکل آب مواجه هستیم تصریح کرد: خطوط لوله های آی بسیار قدیمی هستند، خط نوآباد در ۱۳۷۴ نزدیک به ۳۰ سال قدمت دارد که فرسوده شده و البته نقطه گذاری خوبی بود اما در دهستان نصار و منیوحی هم با این مشکل مواجه هستند که امیدوارم در کنار دیگر مسئولان بتوانیم نسبت به رفع این مشکلات گام های موثری را برداریم.

 

کد خبر 1161548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha