تا ۲ سال آینده هیچ روستای بی آبی در خوزستان نخواهیم داشت

کرمی نژاد از آغاز فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای آبادان با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با کمک دولت و بسیج قطعا هیچ روستای بی آبی در منطقه خوزستان طی مدت ۲ سال آینده نخواهیم داشت و از لحاظ کمی و کیفی این پروژه اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا کرمی نژاد» عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ فروردین) در آئین کلنگ زنی آبرسانی به ۳۵ روستای شهرستان آبادان اظهار کرد: تامین آب شرب روستاهای کم آب و بی‌آب در منطقه آبادان پروژه محرمیت‌زدایی‌ است که به همت ریاست جمهور و وزیر نیرو به مرحله اجرایی در آمد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: اجرای این پروژه را بسیج سازندگی و در راس آن فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) به عهده گرفتند که جا دارد از زحمات آنها تشکر و قدردانی کنم، همچنین در این مسیر از نمایندگان مردم آبادان برای کمک به ما در راستای حل مشکلات این حوزه و پیگیری پروژه های بسیار خوب تشکر می کنم.

 

وی تصریح کرد: سپاه در سال گذشته برای آبرسانی به ما کمک کرد و یک هزار و ۱۰۱ روستا را آبرسانی کردیم که ۷۱ روستا در محدوده منطقه آبادان بود.

 

کرمی نژاد از عقد قرارداد احداث آب شیرین آبادان با ظرفیت ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه روز خبر داد و ابراز کرد: برای شهر خرمشهر نیز آب شیرین کن با ظرفیت تولید ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز نصب و راه اندازی شد.

 

وی از آغاز فعالیت احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم طی مدت ۲ ماه آینده این تصفیه خانه نیز به بهره برداری برسد.

 

کرمی نژاد اضافه کرد: با پیگیری نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی از طریق ماده ۵۶ یا همان فاینانس داخلی، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل شبکه فاضلاب آبادان اختصاص داده شده و پیمانکار از ۱۴ فروردین عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

 

وی به پروژه آبرسانی ۳۵ روستای آبادان در طرح بسیج محرومیت‌زدایی اشاره کرد و ادامه داد: اعتباری که برای این طرح برآورد شده بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال از یک پروژه ۱۶ هزار میلیارد ریالی است.

 

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: این پایان کار نیست، بخشی از کار است که در فاز اول انجام می شود و با کمک دولت و بسیج قطعا هیچ روستای بی آبی در منطقه خوزستان طی مدت ۲ سال آینده نخواهیم داشت و از لحاظ کمی و کیفی این پروژه اجرایی می شود.

 

وی اذعان کرد: از روستای درویشیه تا روستای نوآباد ۱۸ کیلومتر است که امروز کلنگ زنی شد از درویشیه تا نصار هم ۱۷ کیلومتر خواهد بود که پروژه آن هم آغاز می شود و ۳۵ روستای آبادان پایداری آب پیدا می کنند‌ و با اجرای این پروژه مشکل آب این روستا کاملا مرتفع خواهد شد.

 

کرمی نژاد یاد آور شد: سال گذشته پروژه فاضلاب اهواز و استان را در دستور کار داشتیم که کارهای مهمی در آنها صورت پذیرفت و پروژه های محرومیت زدایی و آبرسانی را اجرایی کردیم، این ها پروژه هایی بود که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم فعال شدند و قطعا تا پایان این دولت تمامی پروژه های آب و فاضلاب به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

 

کد خبر 1161553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha