فعالیت خیرین مدرسه ساز در تولید و اشتغال تاثیرگذار است

نوری گفت: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف نوری» شامگاه چهارشنبه (۱۰ فروردین) در نشست صمیمی با خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شد، افزود:با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دوجانبه هم تولید و هم اشتغال متحول می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

 

نوری با بیان اینکه اثر کارهای خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد:این تاثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید در این زمینه سرآمد جهان باشیم.

 

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مهمترین اقدامات این نهاد آموزشی گفت: دو کار مهمی که بعد از جنگ در حوزه آموزش و پرورش کشور انجام شد شامل تشکیل خیرین مدرسه ساز و نیز تدوین سند تحول بنیادین است.

 

کد خبر 1161570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha