سرانه بهداشتی برای رعایت دستورالعمل ها به مدارس جهرم تخصیص داده شد

نیکفر گفت: سرانه بهداشتی برای رعایت دستورالعمل ها به مدارس تخصیص و به تمام مدارس این دستورالعمل ها ابلاغ شده است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیکفر»، امروز (پنجشنبه ۱۱ فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران از فعالیت حضوری مدارس در شهرستان جهرم از ۱۴ فروردین ماه در تمام مقاطع و مدارس خبر داد و گفت: آسیب به سلامت جسم از جمله مشکلات چاقی، آسیب بینایی و بروز  مسائل روحی و روانی مانند اضطراب و همچنین  آسیب های فضای مجازی و کاهش کیفیت تحصیلی از دلایل بازگشایی مدارس است.

 

مدیر اداره آموزش و پروش شهرستان جهرم افزود: ترک‌ تحصیل پنهان مسئله بسیار مهمی است که در آموزش غیرحضوری شاهد بودیم چرا که برخی از دانش آموزان عملا در کلاس مجازی حضور خود را ثبت می کردند  اما در واقعیت در کلاس آموزشی نبودند.

 

وی با تاکید بر اینکه سرانه بهداشتی برای رعایت دستورالعمل ها به مدارس تخصیص و به تمام مدارس این دستورالعمل ها ابلاغ شده است، عنوان کرد: کارگروه سرویس مدارس هم اکنون در حال برگزاری است تا سرویس در اختیار مدارس و اولیا قرار گیرد همچنین به مهد و پیش دبستانی ها نیز  اجازه فعالیت داده شده است.

 

نیکفر از یک شنبه هفته آینده، حضور تمام کادر آموزشی مدارس الزامی است و فعالیت مجازی مستقل دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: اگر دانش آموزی به دلیل غیرموجه در کلاس درس حضور پیدا نکند اجازه حضور در امتحانات پایانی ندارد اما برای آن دانش آموز غیبت ثبت شده و در نمرات مستمر، آزمون های شفاهی دچار مشکل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ساعت کلاس های درس مانند قبل از دوران کرونا برگزار می شود، گفت: در آموزش غیر حضوری هر سال ۴۰ درصد عقب ماندگی تحصیلی و آموزش برای دانش آموزان ایجاد می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم در پایان اظهار کرد: مجوز گروه بتدی الف و ب برای مدارس با تعداد دانش آموز زیاد و  محیط کلاس کوچک داده شده است.

 

کد خبر 1161591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha