۴۶ شرکت دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری فعال است

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان ۲۱۰ تیم و شرکت مستقر است که از این تعداد ۴۶ شرکت دانش ‎بنیان است.

«اسماعیل پیرعلی» به برنامه‌های این نهاد در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی شرکت‌ها از مهمترین این برنامه‌هاست که برای تحقق آن نیاز به زیرساخت‌های بیشتری است.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مهمترین نیازمندی‌های استان برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به فضا و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست که امی می‌رود با مساعدت مسئولان استان فراهم شود و در همین رابطه مقرر شد تا با شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص واگذاری زمین هماهنگی شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به تعریفی از اقتصاد دانشبنیان اشاره کرد و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که از دانش به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی استفاده می‌شود و در این اقتصاد، دانش به گونه‌ای موثر جذب، خلق و انتشار می‌یابد تا نتیجه آن تقویت توسعه اقتصادی باشد.

 

پیرعلی، گردش مالی شرکت‌های دانشبنیان استان را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این شرکت‌ها در سال گذشته ۱۳۴ میلیارد تومان محصول فروختند.

 

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

 

پیرعلی تعداد مراکز نوآوری صنعتی فعال در استان را چهار مورد اعلام کرد و گفت: مرکز نوآوری صنعتی شماره یک، مرکز نوآوری صنعتی فلزی استانداری، مرکز نوآوری صنعتی کشاورزی و مرکز نوآوری صنعتی الکترونیک انرژی و هوشمندسازی از جمله این مراکز است.

 

کد خبر 1161624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha