اجرای طرح های هنری زوج آران و بیدگلی در هفتمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از حضور زوج هنرمند «احسان زکاری» و «اسما قوام پور بیدگلی» در هفتمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» تهران خبر داد.

 سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح های هنری زوج هنرمند آران و بیدگلی «احسان زکاری و اسما قوام پور بیدگلی» در هفتمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» اجرا شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این رویداد هنری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۱ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی همچون تخم‌مرغ‌های رنگی، دیوارنگاری و هنرهای محیطی اجرا شد و از بین دو هزار طرح رسیده ۷۰ طرح به عنوان برگزیده انتخاب و در این کلانشهر اجرا شد.

 

ضابطی تصریح کرد: زکاری از سال ۱۳۸۵ تاکنون در حیطه نقاشی دیواری فعالیت دارد و در سالانه بهارستان هم به عنوان طراح و مجری اثر مشغول به کار است و در بیشتر مواقع آثارش در این رویداد پذیرفته می شود امسال هم در دو بخش دیوارنگاری و تخم‌مرغ‌های نوروزی فعالیت دارد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با بیان این که طرح دیوارنگاری این هنرمند ترکیبی از رویش گیاهان، غنچه‌های درحال بازشدن، گل‌های بازشده بزرگ و برگ‌های رنگین است افزود: این اثر انگیزه و شادابی را در بیننده القا می‌کند و نمادی از رویش در فصل بهار است و آثار این چنینی تیرگی و گرفتگی را از چهره شهر پاک می‌کند و سبب تلطیف روحیه مردم می‌شود.


وی با بیان اینکه اسما قوام پور بیدگلی همسر این هنرمند و تحصیلکرده رشته کارشناس علوم ورزشی است افزود: یک اثر نقاشی تخم مرغ نوروزی از این بانوی هنرمند نیز انتخاب و اجرا شد.


ضابطی ادامه داد: اسما قوام پور بیدگلی طراحی و اجرا در بهارستان ۱۳۹۵ در بخش نقاشی دیواری را بر عهده داشت همچنین طراح و مجری پروژه ی باغ آذری تهران را در سال ۱۳۹۶ به متراژ۱۶۰۰ مترمربع در کارنامه هنری خود دارد.


دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ابراز امیدوار کرد تا شهرداران شهرهای چهارگانه آران و بیدگل، نوش آباد و سفیدشهر در زیباسازی و محیط های شهری از ظرفیت های هنری هنرمندان بومی شهرستان استفاده کنند.


احسان زکاری هم در خصوص طرح اجرا شده خود در این رویداد هنری گفت: به اعتقاد من بهتر است در کوچه پس کوچه‌های شهر هم طرح‌های گل و برگ رنگین داشته باشیم و خوب است که سازمان زیباسازی در برنامه‌های خود نیز کوچه‌ها و محلات را هم مدنظر داشته باشد.


زکاری توصیه کرد: یک هنرمند نباید دغدغه‌ای بیش از اجرای کارش داشته باشد، در حالی که به دلیل پایین بودن هزینه‌ها دغدغه‌های جانبی دیگری همچون تهیه داربست و نگهبان وجود دارد و سبب مشکلاتی می‌شود که می‌تواند در روند کار تاثیر منفی به جا گذارد، هرچه امکانات در این حوزه بیشتر باشد ما هم با دغدغه‌های کمتری می‌توانیم آثار را اجرا کنیم.


وی با اشاره به اینکه نقاشی دیواری، نمایشگاه ملموس عمومی است که حالت کارگاهی دارد و مخاطب را جذب خود می‌کند و این کار فی‌نفسه زیبا است ابراز امیدواری کرد تا هر شهروندی در زیباسازی شهر خود نقشی هرچند کوچک ایفا کند. البته از بُعد اقتصادی و درآمدزایی هم این کار حائز اهمیت است.


احسان زکاری از هنرمندان نقاش، تصویرگر و شاخص شهرستان و دارای مدرک کارشناس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران و کارشناسی ارشد نقاشی از «دانشکده هنر» دانشگاه تربیت مدرس است که از سال ۱۳۸۴ در دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی به تدریس رشته های هنری اشتغال دارد و در شهرهای مختلفی در حوزه زیباسازی شهری همچون مشهد، کرج، تبریز، کاشان، کرمانشاه، بوشهر، آران و بیدگل و چند شهر دیگر در جهت زیباسازی آن‌ها فعالیت داشته است. نمایشگاه های انفرادی او در زمینه های نقاشی، طراحی و نقاشیخط در نگارخانه شیث تهران (سال ۱۳۸۲)، فرهنگسرای خاوران تهران (سال ۱۳۸۴)، فرهنگسرای سرو تهران (سال ۱۳۸۵) برپا شده است، کسب عنوان نفر نخست اولین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در رشته نقاشی و کسب عنوان نخست نقاشی در سومین کنگره فرهنگ و ادبیات شهادت، شرکت در کارگاه های هنری گوناگون در تهران از سال ۱۳۸۰ تاکنون و داوری جشنواره های هنر در تهران بخشی از افتخارات این هنرمند آران و بیدگلی است./

کد خبر 1161651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha