برگزاری ۳۱ محفل انس با قرآن کریم در فارس در ماه مبارک رمضان

موسوی گفت: کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان ۱۴۰۱ در استان فارس ۳۱ محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشور برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید حمید موسوی»، امروز (پنج شنبه 11 فروردین) با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران گفت: کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان ۱۴۰۱ در استان فارس ۳۱ محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشور برگزار می کند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی فارس افزود: برگزاری مراسم جز خوانی قرآن کریم به صورت محله‌ محور، جز خوانی در طبیعت، تجلیل از فعالان قرآنی و معرفی خانواده ‌های قرآنی استان فارس از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه های این ماه مبارک در استان، سه جلسه عمومی و 2 جلسه تخصصی توسط کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان ۱۴۰۱ تاکنون برگزار شده است.

موسوی اعلام کرد: با همکاری اداره های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ های شهرهای استان در فضای باز مانند رواق امامزادگان مطهر (ع) و یا یکی از بوستان‌ های پرمخاطب شهرستان‌ ها جلسات جز خوانی قران کریم در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم جز خوانی قرآن کریم در طبیعت نیز در بوستان‌ ها، دشت و صحرا و یا باغ و باغشهر‌ها برپا خواهد شد و محافل جز خوانی قرآن محله‌ محور هر روز در یکی از محله ‌های شهرستان و مقابل منزل یک خانواده شهید یا در مجتمع ‌های آپارتمانی برگزار خواهد شد.

موسوی از اجرای طرح مواسات به عنوان برنامه‌ های کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان در استان فارس خبر داد و گفت: در این طرح در کنار بسته ‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی تهیه و توزیع می شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: طرح «سفره افطار وحدت» در ایام ماه مبارک رمضان در فارس اجرا خواهد شد و در این طرح مسئولان ارشد فرهنگی قرآنی هر شهرستان در تشکل ‌های قرآنی مردمی اهل سنت حضور به هم می رسانند و از فعالان قرآنی اهل سنت تجلیل خواهند کرد.

وی اعلام کرد: با همکاری شورای هیئات مذهبی بزرگداشت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، احیای شب‌ های قدر، گرامیداشت شهادت امام علی (ع)، اقامه نماز عید سعید فطر نیز برگزار می شود و طرح «30 روز ۳۰ مسجد» کرسی تلاوت قرآن کریم در شهرستان‌ ها نیز اجرا می شود.

کد خبر 1161720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha