۶۰۰هزار نفر در اصفهان اسکان داده شد/اجرای رخدادهای فرهنگی در شهر

قاسم زاده با اشاره به اقدامات کمیته اسکان شهرداری اصفهان گفت: نوروز اصفهان۶۰۰ هزار نفر در کمپ ها،مدارس و اقامتگاه های دائمی اصفهان اسکان داده شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی قاسم زاده« در گفتگوی نوروزی با مردم نصف جهان و مسافران این شهر اظهارداشت: از ابتدای نوروز تا 12 فروردین ماه 600 هزار نفر در کمپ ها،مدارس و اقامتگاه های دائمی اصفهان اسکان داده شده اند که از این میان 130 هزار نفر در مدارس بوده است.

شهردار اصفهان افزود: پیش بینی ستاد تسهیلات سفر اصفهان اسکان 350 هزار نفر بود اما با افزایش سفرها این ظرفیت توسعه یافت و مشکلی در تامین مکان وجود نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از منازل اقوام و آشنایان خود بودند، تصریح کرد: 30 درصد از مسافران برای اسکان از ارتباط خانوادگی خود و اصفهانی ها استفاده کرده اند.

شهردار اصفهان افزایش ظرفیت پارکینگ های این شهر تا 15 هزار خودرو به صورت روزانه را ناشی از مساعدت شهروندان و اختصاص حیاط مدارس اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این چنین همکاری مانع از اختلال در رفت و آمده و ایجاد چالش ترافیکی خواهد شد.

 

*اجرای رخدادهای فرهنگی در شهر

 

وی به برنامه های فرهنگی ایام نوروز نصف جهان اشاره کرد و اذعان داشت: هفت نقطه مثل صفه، ناژوان، میدان نقش جهان و امام علی(ع) روزانه برای برنامه های فرهنگی و هنری ویژه مسافران و عموم شهروندان پیش بینی شده و برنامه ها انجام می گیرد.

قاسم زاده معرفی خرده فرهنگ ها را از جمله برنامه های این ایام بیان کرد و اذعان داشت: مردم از طریق این فعالیت ها با فرهنگ های ناب آشنا شده اند.

 

وی ادامه داد: فعالیت های ستاد سفر شهر اصفهان از امسال دائمی خواهد شد و در طول سال برنامه ریزی برای ارائه خدمت به مسافران و گردشگران خواهد داشت.

شهردار اصفهان همکاری مردم در مهمانوازی و ارائه خدمت به عموم جامعه در ایام نوروز را مهم خواند و اذعان داشت: چنین مشارکتی در دوران صفویه سبب توسعه اصفهان شده که امروز نیز چنین تعاملاتی سبب اعتلای این شهر خواهد شد.

 

کد خبر 1161811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha