اقامت ۱۰۲ هزار مسافر در استان همدان

مالمیر گفت: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در صدر بازدیدهای علاقه مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علی مالمیر، شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین بیش از ۵۷۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۰ فروردین‌‌ماه حدود ۱۰۲ هزار  نفر مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند.

مالمیر اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴ هزار و ۳۸۴ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۴۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۴۹۴ نفر در مهمانپذیرها و یک‌هزار و ۷۸۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان اظهار کرد: همچنین دو ‌هزار و ۲۱۹ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۲ هزار و ۳۵ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۱ هزار و ۷۹ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند. 

مالمیر افزود: در این ایام ۴۰ هزار و ۳۳ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و چهار هزار و ۴۱۶ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

وی در رابطه با میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان نیز گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی همدان با ۲۷۶ هزار و ۲۳۱ مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در صدر بازدیدهای علاقه مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

مالمیر اظهار کرد: طی مدت یاد شده ۲۷۴ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۶ فقره تشویقی صادر شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1161828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha