اخلاص اساس و پایه کارهای اجتماعی باشد/ضربه مهلک فساد اداری به کشور

آیت الله العظمی مظاهری گفت: اخلاص اساس و پایه کارهای اجتماعی و فرهنگی است که باید در بین فعالان این حوزه و دیگر عرصه های نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری« در درس اخلاق مجازی به فضلیت های فراموش شده پرداخت و موضوع صداقت و اخلاص را به عنوان مولفه ای مهم مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: تظاهر و فریبکاری آسیبی بزرگ که بخش های زیادی از جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: تملق و چاپلوسی در بین برخی از مردم در رفتار و ارتباطات اجتماعی باعث ضایع شدن اخلاص و تخریب صداقت در جامعه شده که آسیب های زیادی را به همراه دارد.

 

وی ادامه داد: روایات و احادیث زیادی از معصومین و در آیات قرآن بر دوری از تملق و تظاهر وجود دارد که این موضوع برای فرد و جامعه چالش های زیادی مثل سقوط و از بین رفت ظرفیت های زیاد را به همراه دارد.

آیت الله العظمی مظاهری به فعالیت های مختلفی که انسان در طول زندگی انجام می دهد اشاره کرد و اذعان داشت: صداقت لازمه همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمومی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اخلاص اساس و پایه کارهای اجتماعی و فرهنگی است که باید در بین فعالان این حوزه و دیگر عرصه های نهادینه شود که کار خوب خود را برای خودنمایی ضایع نکنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان به آسیب های تظاهر و بی صداقتی اشاره کرد و گفت: خودنمایی و تظاهر موجب زمین زدن انسان می شود و گناه آن گاهی به حد شرک می رسد.

 

وی از مردم خواست در کارهای خود خودنمایی نداشته باشند و همواره صداقت را مورد توجه قرار دهند که موجب برکت و خیر برای آنان می شود.

 

*ضربه مهلک فساد اداری به کشور

 

استاد اخلاق، به تظاهر و فریبکاری در سیستم اداری کشور اشاره کرد و اذعان داشت: این چنین کارهایی توسط برخی کارمندان موجب نارضایتی و ناراحتی مردم شده و بی برکتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کارکنان اداری توان خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و نگذارند وقت مردم تلف و هزینه های زیادی به آنان تحمیل شود.

آیت الله مظاهری فساد اداری در کشور را چالشی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: این فساد ضربه مهلکی به نظام و کشور زده که نیازمند اصلاح است.

کد خبر 1161867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha