اشتغال دانش بنیان توسعه کشور را به همراه دارد

حجت الاسلام باقری ارومی با تاکید بر اشتغال دانش بنیان گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان جدید و انجام کار پژوهشی واقعی، اشتغال آفرینی در چند حوزه را موجب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام « محمد جواد باقری ارومی» در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان و قرار گرفتن  در آستانه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا به اهمیت بهره مندی از روزهای باقیمانده ماه شعبان تأکید کرد و به بیان فرازهایی از خطبه شعبانیه و اوصاف ماه مبارک رمضان پرداخت.


خطیب جمعه آستارا با تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، حضور گسترده مردم در همه پرسی سال ۱۳۵۸ و رأی قاطع «آری» به جمهوری اسلامی را نشانه علاقه عمیق مردم به تشکیل حکومت دینی و از بین رفتن استبداد و استکبار دانست.


وی قرن ۱۴ را، قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران خواند و گفت: شروع این قرن با پایان جنگ جهانی اول و کودتای رضاخانی با استبداد و خفقان شروع شد و دست های استعماری انگلیس و آمریکا شاهان بی کفایت را بر اساس منافع خود عزل و نصب می کردند ولی پایان این قرن با عزت و قدرت ایران عزیز اسلامی مان در منطقه و جهان همراه بود.


حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه در قرن ۱۴ شمسی امام خمینی(ره) پرچم اسلام و ولایت امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب(ع) را بر دوش گرفت تصریح کرد: امام راحل عزت و قدرت اسلام را دوباره زنده کرد و ۶۰ سال از قرن مذکور را با شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و در نهایت استقرار نظام جمهوری اسلامی پیش برد و دست استعمارگران مستکبر را برای همیشه از این آب و خاک قطع کرد.


وی  با بیان اینکه در دوران طاغوت علی‌رغم حمایت های همه جانبه غربی ها از حکومت پهلوی، بارها و بارها قسمت های مختلفی از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شد ولی در طول دوران انقلاب اسلامی علیرغم همه تحریم ها، تهدید ها و فشارهای مختلف مثل هشت سال جنگ تحمیلی ذره ای از خاک کشور را به بیگانه ندادیم و پیشرفت های بسیاری نیز به دست آوردیم.


حجت الاسلام باقری ارومی به تبیین نامگذاری سال 1401 به  شعار « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین » از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: اهمیت تولید دانش بنیان این است که کیفیت تولید بالا می رود و وقتی برای تحقق این امر شرکت های دانش بنیان جدید تاسیس شوند و کار پژوهشی واقعی انجام دهند اشتغال آفرینی در چند حوزه ایجاد می شود.


وی ادامه داد: اگر کیفیت محصولات تولیدی ما بالا برود و به سطح مطلوب بازارهای منطقه و جهان برسد، کشورهای مختلف خود متقاضی محصولات تولیدی ما می شوند و اقتصاد ما از حالت مقاومتی به حالت تهاجمی در خواهد آمد.


امام جمعه بندرآستارا در پایان با اشاره به سفرهای نوروزی و میزبانی شهرستان آستارا از مسافران نوروزی از دادستان و مجموعه نیروی انتظامی بخاطر برقراری نظم و امنیت و برخورد با برهم زنندگان آرامش شهر و مردم تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1161868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha