یکشنبه ۱۴ فروردین قطعا آغاز ماه مبارک رمضان است

طیب طاهر گفت: امسال در کشور به یقین یوم الشک نخواهیم داشت و قطعا روز شنبه ۳۰ شعبان آغاز ماه رمضان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «رضا طیب‌طاهر» امروز (جمعه ۱۲ فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از لحاظ نجومی ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۰:۵۵ روز جمعه ۱۳ فروردین آغاز خواهد شد، ولی ملاک برای شروع ماه قمری جدید از لحاظ تقویمی، با توجه به فتوای مقام معظم رهبری، علاوه بر محاسبات نجومی، رؤیت پذیری هلال ماه با چشم مسلح است.

 

رئیس کمیته علمی استهلال استان خوزستان افزود: هلال ماه رمضان در غروب روز جمعه ۲۸ شعبان، به دلیل سن کم و روشنایی و ارتفاع ناچیز و بسیار کم در ایران و مناطق مختلفی از کره زمین حتی با قوی ترین تلسکوپ ها غیر قابل رؤیت است.

 

وی خاطر نشان کرد: این هلال در غروب روز جمعه فقط در بخش هایی از قاره آمریکا با ابزار قابل رؤیت خواهد بود.

 

طیب طاهر ادامه داد: گروه های استهلال سراسر کشور و استان خوزستان علیرغم اطلاع از عدم رؤیت هلال با توجه به محاسبات نجومی و تجارب رصدی، برای پاسخگویی و رد هرگونه ادعای رؤیت در غروب جمعه با تجهیزات به رصد خواهند پرداخت بنابراین امسال در کشور به یقین یوم الشک نخواهیم داشت و قطعا روز شنبه ۳۰ شعبان آغاز ماه رمضان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت رؤیت این هلال زیبا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در غروب روز (شنبه ۱۳ فروردین) می توانند به همراه ستاد استهلال شهرستان دزفول با استفاده از تلسکوپ های پیشرفته، به رصد بپردازند.

 

کد خبر 1161886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha