۱۲فروردین، نظام با اراده آحاد مردم زیر پرچم اسلام قرار گرفت

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه هر جا ما اسلامی و انقلابی عمل کردیم موفق و هر کجا که از آرمان های اسلام فاصله گرفتیم ضرر کردیم گفت: ۱۲فروردین، نظام با اراده آحاد مردم زیر پرچم اسلام قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۲ فروردین) با بیان اینکه اعمال و عبادات ما از یک طرف فردی و از طرفی یک مسئله اجتماعی است گفت: دستورات دین هم مقوله اجتماعی و هم مقوله فردی است.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه اسلام یک دین شخصی نیست، افزود: اولین خواسته دین مبین اسلام جاری کردن حکومت است.

وی تصریح کرد: اگر حاکمان یک جامعه دینی باشند نماز و زکات  برپا می دارند و از این رو مسئله ماه مبارک رمضان و روزه داری یک مسئله اجتماعی است.

محمدیان بیان کرد: متاسفانه کسانی هم هستند که خودشان دین ندارند ولی اعمال دینی مومنان را به سخره می گیرند و از روی عناد و لجاجت عمل روزه‌خواری را انجام می دهند که ما از نظر نهی از منکر وظیفه داریم به آنها تذکر دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماه مبارک رمضان با بالا رفتن قیمت های ارزاق عمومی مومنین مانند نان، برنج، گوشت، روغن، مرغ و... روبرو هستیم که با این کار در جامعه اسلامی جفا می شود و این تصمیمات نباید دست سودجویان بیفتد.

محمدیان در ادامه سخنانش به روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: این روز روزی است که نظام بر پایه نظم و اراده آحاد مردم زیر سایه و پرچم اسلام قرار گرفت.

وی گفت: قبل از این روز خیلی ها تلاش کردند که جمهوری باشد اما جمهوری ایرانی یا دموکراتیک باشد تا مبادا مردم سالاری زیر پرچم دین مبین اسلام قرار بگیرد اما خوشبختانه مردم ایران سرافراز از این امتحان بیرون آمده اند.

محمدیان افزود: اسلام، این سرزمین و مردم را از دست اجانب نجات داد، اسلامی که مردم را از بندگی استعمار خارج کرد و با همه تحریم‌ها و مشکلات به مردم عزت داد و برخلاف همیشه تاریخ که در جنگ ها قسمت هایی از این خاک به دست دشمن می افتاد مردمش یک وجب از خاک این کشور را به دست اجنبی ها ندادند.

وی اسلام را رمز نجات دانست و بیان کرد: هر جا ما اسلامی و انقلابی عمل کردیم موفق بودیم ولی هر کجا از آرمان هایی که اسلام برای ما قرار داد فاصله گرفتیم ضرر کردیم.

محمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: در مسئله اقتصاد هم اینگونه است، دشمن میداند از کجا بما ضربه بزند، ۱٠_۱۲ سال است که مقام معظم رهبری این شخص آگاه به زمان، شعار تولید، اشتغال و کارآفرینی را بیان می‌کنند.

وی اذعان کرد: امیدواریم امسال را که مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام نهادند مسئولین بر این مهم توجه و دقت فراوان کنند و مانند سال‌های گذشته این شعار را فقط در سربرگ های اداری و بنرها مشاهده نکنیم.

محمدیان در ادامه با گرامیداشت یاد آیت الله «رودباری» عالم، مجاهد، انقلابی و خواسته مردمی گیلان که شخصیت عزیزی در طول حیات خویش داشتند، اظهار کرد: آیت الله رودباری تکیه گاه معنوی برای مردم گیلان بود و در زمره عالمان دینی بودند که فقد و نبود ایشان آسیبی برای استان است.

کد خبر 1161905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha