ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت معنویت در جامعه است

حجت الاسلام شمس الدین ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت معنویت در جامعه دانست و تاکید کرد:باید هرچه بیشتر تلاش کنیم که این معنویت گسترش پیدا کند و ظواهر جامعه دینی و معنوی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، ۱۲ فروردین ) در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته ضمن تبریک ۱۲ فروردین گفت: امروز روزی بود که نظریه سیاسی جمهوری اسلامی که امام(ره) با آن اندیشه الهی و دینی پایه‌ریزی شده بود. حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو آن یک نفر امام عصر(عج) باشد اهمیتش بیشتر است برای اینکه امام عصر(عج) هم خودش را فدای اسلام می کند؛ این فرمایش امام راحل اهمیت کاری را که مردم در ۱۲ فروردین انجام دادند نشان می‌دهد.


امام جمعه انزلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی، امانت تاریخی انبیای عظام الهی است وانبیاء الهی تمام تلاششان این بود که اقامه عدل و قسط کنند و آرزوی همه آن‌ها استقرار نظامی بوده که حق اقامه شود و عدل و قسط گسترش یابد.


حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: حفظ انقلاب و نظام اسلامی که در وصیت نامه امام(ره)و فرمایشات مقام معظم رهبری به آن تاکید شده از اوجب واجبات است و نباید بگذاریم به دست نا اهلان بیفتد.


وی ادامه داد: عملکرد ما در امور داخلی و خارجی اعم از منطقه‌ای و بین المللی  بیانگر پیروزی حق بر باطل است و کشور ما در طول ۴۳ سال پس از انقلاب با همه دشمنی‌ها در مسیر پیروزی و استوارترشدن و پایدارترشدن نظام جمهوری اسلامی و اقامه حقی که مردم دنبال آن بودند حرکت کرده‌ است.


امام جمعه انزلی تاکید کرد: دولت سیزدهم علیرغم همه مشکلات و موانعی که در کشور و در عرصه‌های بین المللی وجود داشت تلاش‌های خوبی را در زمینه معیشت، تولید، دیپلماسی فعال، کاهش تورم و ... انجام داد.


حجت الاسلام شمس الدین افزود: حرکت ما در مسیر صحیح و حق‌طلبانه‌ است و قطعاً بخاطر همین اقامه حق، پایداری و اخلاصی که مردم و عموم کسانی که حافظان نظام هستند، دارند روزهای روشنی در انتظار جمهوری اسلامی است.


وی تصریح کرد: عمده تلاش دشمنان بر این است که نگدارند جمهوری اسلامی در هیچ عرصه ای موفق شود آنها با توطئه گری به دنبال آن هستند که مردم شیرینی این موفقیت را نچشند و این شیرینی به کام مردم تلخ شود.


امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اتفاقات اخیر فوتبال گفت: بالاخره تیم ملی توانست به جام جهانی راه پیدا کرد و با موفقیت به عنوان تیم اول از گروه خودش صعود کند این قائله که در مشهد پیش آمد با دستور رییس جمهور باید رسیدگی شود.

 

وی تصریح کرد: سرنخ هایی که پیدا شده همان جریان فتنه‌گر اصلاح‌طلب شرایطی را فراهم کردند که بازی برگزار شده در مشهد و فروش بلیت جعلی اتفاقاتی رقم بخورد که نباید اتفاق می‌افتاد و حالا تئورسین‌ها دست به قلم شدند که ورزش جمهوری اسلامی را تحریم کنید و نگذارید به جام جهانی برود؛ چرا؟ اگر ایران نرود امارات که راه نیافته می‌تواند برود! ببینید چقدر وطن فروشند! این موانع سر راه نظام اسلامی بوده و هست و خداوند متعال این فتنه‌گران را اگر اصلاح شدنی نیستند ریشه کن کند و شرشان را به خودشان و اربابانشان برگرداند.


حجت السلام شمس الدین خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم به چند نکته توجه کنند که باید برای حفظ نظام جمهوری اسلامی باید عمل حداکثری به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث شعار سال، جهاد تبیین، بیانیه گام دوم و دیگر توصیه‌ها داشته باشند؛ اگر می‌خواهیم نظام اسلامی حفظ شود و به پیروزی کامل برسد که این نظام را به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل کنیم راهش عمل به فرموده‌های مقام معظم رهبری است.


وی تاکید کرد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت معنویت در جامعه است و باید هرچه بیشتر تلاش کنیم که این معنویت گسترش پیدا کند و ظواهر جامعه دینی و معنوی شود.

 

شمس الدین خاطرنشان کرد: رعایت شئون جامعه اسلامی و پرهیز از روزه‌خواری در ملاء عام یک وظیفه است و مردم و دستگاه‌های متولی باید مراقب باشند و اگر کسی از روی غفلت به روزه‌خواری تظاهر کرد باید به او تذکر داد.

کد خبر 1161906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha