شناخت عظمت الهی با گردش در طبیعت

روز طبیعت دستاوردهای زیادی را برای آحاد جامعه به دنبال دارد که شناخت عظمت خلقت، آشتی با محیط زیست و کسب شادی و نشاط از جمله آن است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: روز 13 فروردین از مناسبت های مهم سال به حساب می آید که این روز برای مردم مهم و دارای اهمیت خاصی است و دستاوردهای زیادی را نیز به همراه دارد.

روز طبیعت دستاوردهای زیادی را برای آحاد جامعه به دنبال دارد که شناخت عظمت خلقت، آشتی با محیط زیست و کسب شادی و نشاط از جمله آن است.

 

مردم با حضور در طبیعت و استفاده از نعمت های الهی به علم و آگاهی نیز می رسند که از جمله آن شناخت عظمت خلقت و آفرینش است که در بهار چگونه پس از خواب زمستانی رشد و نبوغ پیدا کرده است.

آشتی با طبیعت و انس با آن از دیگر ثمره های این روز است که البته در دیگر ایام سال نیز محقق خواهد شد و باید زمینه پیشرفت را بیش از گذشته فراهم کنیم تا اینکه در هنگام ارتباط، آسیب وارد نسازیم.

 

*حفظ طبیعت به دور از ماشین و خودرو

 

ورود حجومی به طبیعت با وسایل نقلیه مختلف نمی تواند آشتی برقرار کند بلکه آسیب های زیادی را نیز به همراه دارد چرا که روز طبیعت در دهه های گذشته بر اساس یک پیاده روی ساده و بدون خسارت به محیط زیست پایه گذاری شده است.

ورود بیش از ظرفیت به طبیعت سرسبز و ایجاد راه عبوری برای ماشین و پیاده به زیست حیوانات و گیاهان آسیب می زند و این خسارت گاهی غیرقابل جبران است.

فعال اجتماعی در حوزه محیط زیست، این حضور زیاد و سفرها به مناطق مختلف با خودرو که سبب آلودگی محیط زیست می شود را بر خلاف اهداف روز طبیعت برشمرد و گفت: آتش سوزی در محیط اطراف برای پخت غذا با روح طبیعت ناسازگار است.

«حشمت الله انتخابی« ادامه داد: رها کردن زباله در محیط زیست آسیب دیگری برای این عرصه به حساب می آید که اصلاح ین چنین رفتارهایی در روز طبیعت و دیگر ایام سال لازم است.

 

*از مناطق پرحادثه دور شوید

 

نهادهای خدماتی مثل پلیس، آتش نشانی و اورژانس توصیه های زیادی را برای کاهش حوادث در این روز داشته اند که توجه به آن لازم است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان توصیه هایی را داشت که مردم را به دوری از مناطق پرحادثه، خود داری از ایجاد آتش در کوهستان ها و دشت ها، استفاده از

منقل برای ایجاد آتش پخت غذا و خاموش کردن آتش پس از اتمام کار توصیه کرد.

 

«ابراهیم مطلبی« ادامه داد: نشستن کنار درخت های فرسوده و دیوارهای تخریبی احتمال وقوع حادثه دارد که باید از آن دور شویم.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان هم از مردم خواست تا در حاشیه راه ها و محل های تردد اسکان پیدا نکنند.

سرهنگ «اصغر زارع« سفر با موتورسیکلت و نشستن عقب وانت و نیسان و سایر وسایل باربری را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: پلیس با متخلفین برخورد قانونی می کند.

 

*شادی به دور از معصیت

 

طبیعت دل انگیز و دور همی پر نشاط فرصت خوبی را ایجاد می کند که نباید توام معصیت گناه شود تا اینکه روح این خوشی ها به زشتی آلوده شود. غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و تمسخر دیگران از جمله ناهنجاری ها و آسیب های دورهمی های ایام مختلف مثل روز طبیعت است.

رفتارهای غلط و روابط نامتعارف همه برای شادی های آسیبب ساز بوده و روح انسان را دچار مشکل می کند از این رو باید مراقبت کرد که در شادی هایمان شیطان وارد نشود و مهمانی را همراهی نکند.

کد خبر 1161987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha