لزوم توجه به مسائل پژوهشی در کانون های اصلاح ‌و تربیت فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: توجه به مسائل پژوهشی در کانون های اصلاح ‌و تربیت در پیشگیری و کنترل ارتکاب جرم میان کودکان و نوجوانان موثر است و به وقوع جرائم در فضای مجازی ‌و شیوه های جدید ارتکاب جرائم نیز در این حوزه باید توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (شنبه 13 فروردین) در بازدید از کانون اصلاح ‌و تربیت شیراز و دیدار با مددجویان نوجوان گفت: توجه به مسائل آموزشی نوجوانان در کانون اصلاح و‌ تربیت در بازپروری مددجویان و بازگشت آنها به جامعه نقش موثری ارد.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: لازم است با دیدگاه های تخصصی و امکانات نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به مسائل آموزشی نوجوانان در این کانون اقدام شود.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد و خیران در باز اجتماعی شدن نوجوانان بزهکار و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به زندان کمک موثری می توانند کنند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: توجه به مسائل پژوهشی در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی در کانون های اصلاح ‌ و تربیت در پیشگیری و کنترل ارتکاب جرم میان کودکان و نوجوانان موثر است و به وقوع جرائم در فضای مجازی ‌و شیوه های جدید ارتکاب جرائم نیز در این حوزه باید توجه شود.

 وی تصریح کرد: قضات فارس در خصوص اعمال دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری نسبت به مددجویان کانون اصلاح و تربیت و استفاده از مجازات های جایگزین باید توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1162001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha