ضیافتی به وسعت و گستردگی استان اصفهان

فرارسیدن ماه مبارک رمضان و حال و هوای مهمانی سراسر استان اصفهان را فراگرفته که همه برای این ضایفت که دامنه آن بسیاری گسترده است به اندازه خود تلاش می کنند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: 14 فروردین آغاز ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا است که پنج میلیون مردم استان اصفهان همزمان با مسلمانان دنیا به این ماه وارد و از فضیلت آن بهره می برند.

این ماه توام از رحمت و برکت است بهار در دل بهار شور و نشاطی ایجاد خواهد کرد که سعادتمندی انسان ها و عاقبت بخیری سرمایه آن است.

 

همه در تلاش هستند تا برای این ماه آماده و تقوا کسب کنند و در این راستا نهادهای مختلف نیز خدمات رسانی دارند تا این ضیافت الهی به بهترین نوع برگزار و مثل نوروز حال و هوای شهرها را متفاوت کند.

استقبال از ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های فرهنگی انجام و این ماه جز مهمترین رویدادهای سال است که معرفت افزایی در آن و تعالی روح رقم خورده و بسیاری از درس های اخلاقی رقم می خورد.

 

هیات دولت در راستای بهره مندی از معنویت، یک ساعت از وقت اداری را برای کارمند کم کرد تا آنان از این فرصت برای عبادت و بندگی و کسب فیض استفاده کنند و تسری این موضوع به بخش خصوصی، مدارس و دانشگاه ها برای کسب معنویت مورد تقاضا است.

همت اعضای خانواده برای فراهم کردن فرصت های زندگی از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا در کنار همدیگر این روزها را سپری کنند.

 

استان اصفهان با همت گروه های مردم نهاد، تشکل های مردمی،مساجد، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی مهیا مراسم ها و برنامه هایی شده اند که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

*مساجد میزبان مردم در ضیافت پروردگار

 

مساجد و بقاع متبرکه از جمله مراکز مهم دینی که در این ماه برنامه گسترده ای دارند و با تلاش نیکوکاران، جوانان و تشکل های فرهنگی برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می کنند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، جزخوانی، آموزش قران و تفسیر این کتاب الهی، مسابقه فرهنگی، جلسات سخنرانی و فعالیت های فرهنگی از این قبیل اجرا می شود.

 

حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده« افزود: ضیافت افطار، تهیه و توزیع بسته های حمایتی و طرح همدلی و مساوات از دیگر برنامه های این ایام است.

وی بر برنامه ریزی منجسم برای حضور نسل جوان و نوجوان نیز تاکید کرد.

 

*تجلی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در رمضان المبارک

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان اصفهان به برنامه های این ماه در نزدیک به 2 هزار کانون اشاره کرد و اظهارداشت: به صورت خودجوش فعالیت های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و مومنانه در مساجد انجام می شود که اجرای مسابقات قرآنی، تفسیر قرآن و خدمات اجتماعی از جمله آن است.

«جلال ریزانه« برگزاری مرحله کانون جشنواره مدهامتان، جلسات قرآنی روزانه، مسابقه کتابخوانی، ایستگاه افطاری، جشن میلاد کریم اهل البیت(ع)، سه شنبه های تکریم را از مهمترین عناوین برنامه های این ماه اعلام کرد.

وی بازخوانی سلسله جلسات استاد سید علی خامنه ای در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان 1353 را از برنامه های فراگیر استانی اعلام کرد و یادآورشد: این برنامه به صورت وبینار اجرا خواهد شد.

 

*آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به صورت روزانه

 

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به پایه گذاری برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه هایی که در مساجد و شهرها در این راستا انجام می شود، گفت: در این برنامه تلویزیونی روزانه تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و برنامه به صورت زنده از صدا و سیما اصفهان پخش می شود.

«اسدالله گرجی زاده« افزود: جشن های گلریزان در طول سال انجام می شود اما در این ماه به صورت ویژه و با مشارکت بخش زیادی از مردم همراه است.

وی ادامه داد: خیرین شهرستان ها در این ماه جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان مناطق خود دارند و بسیاری از مشاغل نیز به این موضوع اهتمام داشته که تلاش خود را انجام می دهند و می توانند در این برنامه حضور پیدا کرده و یا به صورت خودجوش در منطقه خود انجام دهند.

 

گرجی زاده با اشاره به هزار زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان، گفت: بیش از یکصد نفر آنان در اولویت آزادی قرار گرفته اند که تلاش برای آزادی آنان بکار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از 700 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند، تصریح کرد:  با کمک مردم، گذشت شاکی، حکم اعصار، حمایت ستاد دیه و تسهیلات بانکی مثل دیگران زمینه آزادی آنان فراهم شد.

 

*برپایی نمایشگاه قرآن و عترت

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه دائمی این شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« افزود: نمایشگاه قرآنی اصفهان و همزمان با تهران انجام می شود که توانمند سازی موسسات قرآنی ت از نظر کیفی و کمی در چنین برنامه هایی رقم می خورد.

وی ادامه داد: ارائه دستاوردهای تشکل ها، ارائه و فروش محتواهای قرآنی و برنامه های جانبی فرهنگی در این نمایشگاه انجام می شود.

 

*تنظیم بازار و کمک به معیشت مردم

 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: همانند نوروز توزیع کالاهای دولتی برای معیشت مردم و تنظیم بازار انجام می شود.

«محسن حاج عابدی« افزود: برنامه ریزی در این خصوص با کمک دیگر نهادها مثل سازمان جهاد کشاورزی،  سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی صورت می گیرد.

 

*فضاسازی شهری، تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی

 

در این ماه اقدامات متعددی نیز از سوی مدیریت شهری و روستایی در سراسر استان انجام می شود که آماده سازی شهر و اذین بندی آن از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه فضاسازی شهری است.

تولید محتوا و نشر در شبکه های اجتماعی توسط تشکل های مردمی انجام می شود و البته صدا وسیما و رسانه های برخط نیز در این حوزه نقش مهمی دارند که ویژه برنامه هایی برای این یک ماه پیش بینی شده است.

اجرای برنامه های فرهنگی توسط ادارات و نهادهای مختلف مثل جلسات قرآنی، طرح های حمایتی انجام و مردم نیز با ضیافت افطار و مهمانی های خانوادگی در این ماه اجرا می شود.

کد خبر 1162006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha