سال گذشته افزون بر ۱۶۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان عضو تعاونی شدند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال قبل با تشکیل ۸۴ شرکت تعاونی در سطح استان، یک هزار و ۶۳۳ نفر به عضویت آنها در آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حامد آرامش» بیان داشت: دو هزار و ۵۳۷ شرکت تعاونی در سراسر سیستان و بلوچستان در گرایش تولیدی، خدماتی، توزیعی و تولیدی توزیعی فعال هستند.


وی اظهار داشت: این تعداد تعاونی، پنجاه هزار و ۴۱۷ عضو دارند و برای چهل و نه هزار و ۳۵۲ نفر نیز شغل ایجاد کرده اند.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال بصورت جدی، مستمر و بدون اغماض بر عملکرد شرکت های تعاونی نظارت می شود، تصریح کرد: ۸۸۸ مورد نظارت قانونی در سال ۱۴۰۰ از طریق برگزاری مجامع عمومی و بررسی صورت های مالی بر تعاونی و اتحادیه های سیستان و بلوچستان انجام شده است.

 

آرامش با تاکید بر اینکه همه شرکت های تعاونی باید دارای مجامع عمومی به روز و صورت های مالی شفاف باشند، از انجام ۱۸ مورد حسابرسی تعاونی و اتحادیه های سطح استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

وی بیان کرد: علی رغم ادامه دار بودن شرایط کرونایی، بحث آموزش حضوری تعاونگران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیگیری و ده هزار و ۳۴۹ نفر ساعت دوره آموزشی با موضوعات حقوقی ، تخصصی و مدیریتی برای تعاونگران استان بصورت حضوری برنامه ریزی و برگزار شد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در کنار آموزش حضوری، پنج هزار و ۶۴۹ نفر ساعت آموزش مجازی سال گذشته برای تعاونگران برگزار شد.

 

آرامش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱، توسعه فعالیت شرکت های تعاونی دانش بنیان متناسب با ظرفیت های منطقه ای خواهد بود.

کد خبر 1162048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha