ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین توسط مبلغان و مروجان دینی است

حجت الاسلام احمدی از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت مناسب جهت جهاد تبیین توسط مبلغان و مروجان دینی در اقصی نقاط استان زنجان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تبیین اظهار کرد: در سال های اخیر که با جنگ ترکیبی در عرصه  های مختلف مواجه بودیم دشمن نتوانست به اهداف شوم خود برسد و همچنین آنها در جنگ اقتصادی نیز نتوانستند به مقاصد شوم خود برسند و به حمدالله ما از حیث مقابله با جریان استکبار جهانی توانستیم سنگر های پیشرو  فتح کنیم.

 

حجت الاسلام سعید احمدی اضافه کرد: با عملی کردن جهاد تبیین در این عرصه به طور حتم موفق خواهیم بود و در عرصه جهاد تبیین با استفاده از روش های جدید باید از موضع دفاعی خارج شده و در حالت هجومی مستقر شویم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق جنگ ترکیبی دشمن، تطهیر رژیم منحوس پهلوی و بزرگنمایی مشکلات کشور است، گفت: ما طلاب بنا به جایگاهی که داریم، مسئله جهاد تبیین برایمان، جزو رسالت های ذاتی محسوب می شود، پس با توجه به تقارن روزهای آغازین سال با آغاز ماه رمضان ماه منبر و تبلیغ باید به مسئله تبیین به نحو احسن پرداخته شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نکته مهم در انجام این رسالت آن است که به هیچ وجه نباید مسئله تبیین را با شعارگرایی آمیخته کنیم و در این بحث فقط مختص یک برهه خاص نبوده است بلکه در زمان ما به خاطر شرایطی که در آن قرار داریم از اهمیت بسزایی برخوردار شده است .

 

این مسئول در ادامه به رسالت تبلیغ در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما در مسئله رسانه و فضای مجازی مصرف کننده هستیم و این وضعیت باید تغییر پیدا کند.

 

وی افزود: ما در ماه مبارک رمضان باید مخاطب خود را توسعه دهیم و در این موضوع باید از  ظرفیت اقشار مختلف مردم استفاده کنیم خاصه از ظرفیت اقشار تأثیرگزار جامعه باید بهره مند شد.

 

احمدی خاطرنشان کرد: از مبلغین و مبلغات می خواهیم در بحث بیان احکام باید به مسائل روز پرداخته شود، برنامه های تفسیر قرآن و نهج البلاغه را برقرار کنیم و همچنین جلسات ویژه ای را مخصوصاً برای جوانان و نوجوانان برپا کرده و در آن به گره های ذهنی جوانان پرداخته شود.

 

وی در پایان سخنان خود ، غبار روبی مساجد مقدمه ای بر آغاز فعالیت های این ماه مبارک است و مساجد به اجرای این سنت نیکو بایستی اهتمام داشته باشند .

 

کد خبر 1162051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha