نقد خیرخواهانه و نقدپذیری مصلحانه دو عامل در پیشبرد اهداف جهاد تبیین

مظاهري درسلسله گفتگوهاي حوزه انديشه در جهاد تبيين، نقد خيرخواهانه و نقد پذيري مصلحانه را دو عامل در پيشبرد اهداف جهاد تبيين عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» در سلسله گفتگو های حوزه اندیشه در جهاد تبیین که به همت کانون گفتمان سازی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: نقد خیرخواهانه و نقد پذیری مصلحانه دو عامل در پیشبرد اهداف جهاد تبیین است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که جایگاه جهاد در اندیشه سیاسی امامین انقلاب و در تلاقی اندیشه اسلام ناب و اسلام امریکایی کجاست؟ گفت: در بحث اندیشه  امامین انقلاب، بحث جهاد اکبر و جهاد اصغر را که امام راحل عظیم الشان بیان فرمودند، این نشان از این دارد که به هر حال موضوع جهاد یک موضوع مهم و اثرگذاری هست؛ هم به لحاظ شخصی و فردی هم به لحاظ اجتماعی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم بحث جهاد تبیین و موارد مربوط به حوزه‌ی جهاد در ابعاد مختلف خودش همواره نه فقط در زمان انقلاب که حتی در زمان قبل از انقلاب هم توسط رهبر معظم انقلاب ذکر شده است.

 

وی ابراز کرد: مواردی مربوط به جهاد، موارد مربوط به تبیین و در واقع انقلاب و ارزش‌های ما که به هر حال نظام و انقلاب اسلامی ما همه برگرفته از نظام مکتب و در واقع قرآن است و لذا بحث جهاد و بحث تبیین موضوعی هست که همواره مورد تاکید رهبران و امامین انقلاب ما در طی سنوات گذشته بوده و هست و نشان از این دارد که همه‌ی ما هم مکلف هستیم که نسبت به این موارد به نسبت ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم تا این مهم جامع عمل به خودش بگیرد.

 

مظاهری در مورد علت تاکید رهبری بر موضوع جهاد تبیین در این برهه افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین یک واجب فوری است ایشان بحث تبیین و جهاد تبیین را نه اینکه امسال بیان فرموده باشند، بلکه ایشان طی سنوات گذشته بارها و بارها و در ابعاد مختلف خودش بحث تبیین را عنوان فرموده ‌اند.

 

این مدیر فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر کدام از ما به هر حال یک برداشتی را شاید به لحاظ این جهاد تبیین داشتیم، اما آنچه به عنوان یک اولویت و فوریت در جهاد تبیین مدنظر است، پاسداری و تبیین اصول و امهات نظام و انقلاب و همچنین بیان دستاوردهای نظام شکوه مند انقلاب اسلامی و بیان ایرادات و ریشه ‌یابی آن ایراداتی است که در طول چهل و سه سالی که از انقلابمان گذشته، موجود است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ما باید همه‌ این موارد را برای مردم بیان کنیم تا گره ‌های ذهنی که در بین مردم و در اذهان مردم وجود دارد را بتوانیم مرتفع کنیم.

 

کد خبر 1162126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha