برگزاری محفل جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

بهرام مسلمی مهنی گفت: بهرام مسلمی مهنی گفت: آیین جمع خوانی قرآن کریم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سپاه شهرستان جیرفت در حال برگزاری است.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهمانی خدا، گفت: ماه پر برکت رمضان ماه نزول قرآن کریم است، امام رضا (ع) می فرمایند؛ هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خداوند را قرائت کند، مثل این است که در ماه های دیگر قرآن را ختم کرده باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: به منظور انس با قرآن کریم و بهره مندی از فضیلت تلاوت آن، محفل باشکوه معنوی جمع خوانی قرآن کریم، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همکاری سپاه شهرستان جیرفت در حال برگزاری است.

 

وی افزود: در همین راستا این محفل معنوی به مدت ۳۰ روز از ساعت ۱۷ و سی دقیقه تا ۱۸ و ۱۰ دقیقه عصر در محل حسینیه شهدای شهر جیرفت بر پا می شود.

 

مسلمی مهنی با بیان این مطلب که در این محفل معنوی از قاریان توانمند و خوش لحن جنوب کرمان استفاده می شود، ابراز کرد: تلاوت قرآن کریم  با صوت و لحن خوش، تاثیرگذاری زیادی در جذب عموم مردم به شرکت در برنامه های قرآنی دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: جمع خوانی قرآن کریم به روش تحدير (تندخوانی) است و در همین راستا روزانه یک جزء از قرآن کریم تلاوت می شود.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: انتظار می رود مردم عزیز و علاقمند به تلاوت و فهم قرآن کریم از این فرصت با برکت استفاده کرده و لحظاتی را در محضر قرآن باشند و از دریای بیکران قرآن کریم فیض ببرند چرا که حضور در این مجالس علاوه بر جلای روح و جان انسان در تقویت صحت قرائت قرآن نیز مؤثر است.

کد خبر 1162128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha