بازدید بیش از ۷۹ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان زنجان

به گفته ارجمند، در طرح نوروزی امسال ۷۹ هزار و ۸۳۳ مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین جاری ۷۹ هزارو ۸۳۳ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.

 

امیر ارجمند با اشاره به اینکه در بین بازدیدکنندگان ۱۰۳ نفر خارجی و ۷۹ هزارو ۷۳۰ نفر را نیز گردشگران داخلی بودند، ادامه داد: بیشترین بازدید کنندگان نوروزی به شهرستان خدابنده اختصاص داشته است و ۳۵ هزارو ۸۴۶ گردشگر از سه بنای بقعه قیدار نبی، غار کتله خور و مسجد تاریخی سجاس بازدید کردند.

 

وی اظهار داشت: پس از آن زنجان به تعداد ۲۵ هزارو ۶۲۵ نفر بازدید کننده داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی در رتبه دوم قرار گرفت، سلطانیه با تعداد ۱۷ هزارو ۷۱۵ نفر گردشگری داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی و  ابهر با ۶۴۷ بازدید کننده رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

این مسوول ادامه داد: بقعه قیدار نبی(ع) که در لیست اماکن مذهبی استان قرار دارد با ۱۹ هزارو ۳۵۰ بازدید بیشتربن استقبال گردشگران در این استان بوده  و  گنبد سلطانیه نیز۱۶ هزار و ۲۳۱ بازدید کننده داشت که ۲۰ نفر از آنان  گردشگران خارجی بودند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه بنای تاریخی چلبی‌اغلو در مجموع ۹۵۶ بازدید داشت خاطرنشان کرد: بیشترین گردشگر خارجی نیز به تعداد ۶۷ مورد در این بنا ثبت شده است.

 

به گفته ارجمند، مجموع آمار بازدید کنندگان از ۱۰ بنای اصلی و تاریخی استان فقط از طریق فروش بلیت بوده است.

 

 

 

کد خبر 1162142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha