آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان پس از دو سال وقفه/ استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از بازگشایی مدارس

با تصویب ستاد ملی کرونا از امروز آموزش در همه مقاطع تحصیلی و مراکز آموزش عالی به صورت حضوری شده و دانش‌آموزان گلستانی و خانواده‌هایشان نیز با حضور پرشور خود، از بازگشایی مدارس استقبال کردند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، پیامدهای شوم شیوع کرونا برهمه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها سایه افکنده و جدا از خسارت‌های اقتصادی که به بخش اعظمی از جامعه وارد کرده در دیگر ابعاد مانند آموزش و تعلیم و تربیت نیز آثار سوئی برجای گذاشته است.

 

حفظ سلامت دانش‌آموزان یک موضوع بسیار مهم و جدی بود که با شیوع کرونا، چاره‌ای جز تعطیلی آموزش حضوری و پیگیری امورات آموزشی از طریق فضای مجازی نبود.

 

 

برای همین مدارس تعطیل شدند، هرچند در برخی برهه‌ها آموزش دانش‌آموزان حضوری شد اما با موج‌های مکرر شیوع کرونا همین بازگشایی‌های نیم بند هم کنار گذاشته شد.

 

از سوی دیگر امر آموزش و پرورش با یک‌ چالش جدی مواجه شد؛ آموزش‌ دانش‌آموزان در حالی غیرحضوری شد که زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی فراهم نبود.

 

با وجود اینکه سامانه شاد به عنوان بستر آموزش‌های غیرحضوری دانش‌آموزان شکل گرفت اما مشکلات سامانه سبب شد تا برخی از معلمان آموزش دانش‌آموزان را در بستر دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. ضمن اینکه در بسیاری از مناطق روستایی و دور افتاده، نبود پوشش اینترنت و یا ضعف پوشش‌دهی سبب شد با صحنه‌های حضور دانش‌آموزان در بالای تپه‌ها، کنار جاده‌ها و روی پشت بام‌ها مواجه باشیم.

 

 

افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان و ترک تحصیل عده‌ای دیگر و هم چنین رشد آسیب‌های اجتماعی در بین آنان سبب شد تا با فروکش کردن کرونا و افزایش پوشش واکسیناسیون، بحث آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی از سر گرفته شود.

 

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا آموزش دانش‌آموزان در همه مقاطع از امروز (یکشنبه ۱۴ فروردین) حضوری شده و دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس ملزم به حضور در مدارس هستند.

 

هرچند هنوز خانواده‌ها دغدغه سلامتی فرزندان خود را دارند اما حضور پرشور دانش‌آموزان در مدارس استان گلستان نشان دهنده استقبال آنان و خانواده‌ها از آموزش‌های حضوری است.

 

«سیدرضا نظری» با اشاره به بازگشایی همه مدارس استان گلستان و الزام آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان اظهار کرد: از امروز آموزش حضوری ۳۸۸ هزار دانش‌آموز گلستانی در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه پس از دو سال وقفه، از سر گرفته شد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا آموزش‌ها برای همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری است و تنها دانش‌آموزانی که درگیر بیماری کرونا هستند یا علائم بیماری دارند می‌توانند تا زمان بهبودی از طریق شاد آموزش‌ها را به صورت غیرحضوری پی بگیرند.

 

وی بیان کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در مدارس استان اجرا می‌شود و خانواده‌ها برای اینکه خیال‌شان بابت رعایت این دستورالعمل‌ها راحت شود می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند و از نزدیک وضعیت مدارس را ببینند.

 

با توجه به واکسیناسیون گروه‌های سنی ۵ سال به بالا به ویژه در متوسطه اول و دوم، نگرانی‌ها کمتر شده است با اینحال مدارس موظف به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند و لازم است که دانش آموزان نیز پروتکل‌ها از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله را مورد توجه و دقت قرار دهند.

 

کد خبر 1162164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha