روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح انسان است

حجت الاسلام حسینی صدر گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام سید «امان الله حسینی صدر» در آیین افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان که در حسینیه آیت الله بهاء الدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و به صورت ارتباط تصویری با نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های ۱۰ گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح انسان است

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در این مراسم، با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان گفت: در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن یعنی ماه مبارک رمضان باید از درگاه خداوند متعال بخواهیم که توفیقمان دهد با توان مضاعف کار و تلاش نموده و به وظایف خود عمل کنیم.

 

وی در ادامه به اهمیت سحرهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بابیان اینکه بهترین فضایل در ماه مبارک رمضان و سحرهای این ماه قرار دارد گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است.

 

وی، انس با قرآن و اخلاص در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همین روزهای اول ماه مبارک رمضان باید خود را برای بهره مندی کامل از فیوضات شب های قدر آماده کنیم، هرچند ماه های رجب و شعبان المعظم فرصتی ۲ ماهه برای آمادگی ورود به ماه مهمانی خداست.

 

حجت الاسلام حسینی صدر، در ادامه به تشریح روایاتی از معصومین پرداخت و افزود: با روزه در ماه مبارک رمضان باید اندام خود را از معاصی نگهداریم. روزه ماه رمضان فقط مربوط به شکم نیست؛ بلکه روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح بدن انسان است.

 

این کارشناس مسایل دینی؛ روزه زبان، گوش، چشم را با ذکر مصادیق مانند پرهیز از دروغ، غیبت و تهمت و دوری از شنیدن لهو و لعب، خودداری از نگاه به حرام و ... برشمرد و گفت: از نظر امام صادق (ع) واجب ترین عمل اطاعت از خداوند متعال و واجب تر از این واجب، ترک معاصی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تقوای الهی وقتی حاصل می شود، که اندام بدن خود را کنترل کنیم؛ مثلا با زبان دروغ نگوییم و غیبت نکنیم، با گوش غیبت نشنویم و با چشم نگاه حرام نداشته باشیم.

 

وی همچنین در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه قرآنی تفسیر با محوریت قواعد قرآنی با حضور اساتید در رده های مختلف سپاه استان چهارمحال و بختیاری برای کارنان پایور برگزار می شود.

 

خاطرنشان می شود: جلسات احکام و اخلاق، محافل انس با قرآن کریم و جزء خوانی و آموزش قرآن ویژه نیروهای وظیفه از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) است.

 

کد خبر 1162167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha