مدارس و مراکز آموزشی صومعه‌سرا از امروز بازگشایی شد

بالو گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، از امروز، تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌‌گیرد.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: تلاش‌های مجاهدانه فرهنگیان در دوره شیوع ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان صومعه‌سرا افزود: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور ارتقای کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، از امروز(یکشنبه، 14 فروردین)، تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

 

وی گفت: همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس و همچنین کلیه دانش‌آموزان طبق جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور می‌یابند و از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه شاد درصورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بالو با تاکید به حضور منظم دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس‌های درس تصریح کرد: درصورتی که دانش‌آموزی مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا بیماری زمینه‌ای باشد، با تایید پزشک و رضایت والدین می‌تواند از بستر شبکه شاد آموزش‌های لازم را ببیند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها و شواهد موجود نشان می‌دهد که تعطیلی کامل مدارس و ارائه آموزش‌ها تنها از طریق فضای مجازی، موجب دوری کودکان و نوجوانان از اجتماع همسالان می‌شود و صدمات جسمی و روانی جبران‌ناپذیری بر آنان وارد می‌کند بیان کرد: مدیران مدارس نسبت به برگزاری نشست‌های مجازی جهت تبیین اهمیت موضوع بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در مدارس و اقناع سازی خانواده‌ها به جهت همراهی و مشارکت در این امر، در اسرع وقت با حضور رؤسا و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس برای والدین اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در نحوه آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان، تابع مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و در صورت اتخاذ تصمیمات جدید فقط از طریق مراجع رسمی وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

 

کد خبر 1162201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha