روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد تولید می شود

موحدیان با بیان این که روزانه دو هزار تن زباله در مشهد تولید می‌شود که این میزان در ایام نوروز و مناسبت‌ها به ۳ هزار تن افزایش پیدا می‌کند، گفت: کمک دولت در بحث احداث زباله‌سوز بسیار تاثیرگذار خواهد بود چراکه از حیث مالی پروژه سنگینی است

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» در جلسه شورای اداری استان ضمن اشاره به مشکل زمین‌های رها شده دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: در بعضی نقاط شهر، شهرداری برای ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های شهری نیاز مبرم به اراضی دارد ولی دستگاه‌ها با توجه به داشتن زمین‌های بزرگ مقیاس رها شده اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهند.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: یکی دیگر از مسائل عمده مشهد، مرز بین شهرستان مشهد با بینالود است؛ موضوعی که سال‌های سال بلاتکلیف مانده و مشکلات جدی ایجاد کرده است و همین بلاتکلیفی سبب شده که محدوده اختلافی بین دو شهرستان به منطقه‌ای بی‌طرف تبدیل شود و ساخت‌وسازهایی بدون نظارت شکل گیرد که معضلات جدی در آینده ایجاد خواهد کرد.

 

موحدیان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این حوزه به منظور اعمال نظارت دقیق بر ساخت‌وسازها، افزود: محدوده اعلام شده توسط شورای عالی معماری و شهرسازی با تقسیمات کشوری مغایرت دارد؛ تقسیمات کشوری نیازمند اصلاح بوده و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

موحدیان با بیان این که روزانه دو هزار تن زباله در مشهد تولید می‌شود که این میزان در ایام نوروز و مناسبت‌ها به ۳ هزار تن افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: کمک دولت در بحث احداث زباله‌سوز بسیار تاثیرگذار خواهد بود چراکه از حیث مالی پروژه سنگینی است.

 

وی به پروژه جداسازی آب شرب از آب خام اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری مشهد کارهای بزرگی در این حوزه انجام داده که نیازمند حمایت است؛ آب شرف مصرفی در مشهد، به ویژه در تابستان، معضلی جدی است که همین امر به اهمیت جداسازی آب شرب از آب خام می‌افزاید.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی دیگر از دغدغه‌ها، شفاف نبودن سهم شهرداری‌ از عوارض آلایندگی و جرایم راهنمایی و رانندگی است که سهم شهرداری از دو محل یاد شده، پرداخت نمی‌شود، لذا باید فکر اساسی در این خصوص کرد.

کد خبر 1162232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha