آغاز آموزش حضوری در ۵هزار مدرسه مازندران

سعدی پور گفت: بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی با تدبیر ستادملی مقابله با کرونا همزمان با سراسر کشور آموزش حضوری خود را در ۵ هزار مدرسه استان آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی‌پور» امروز(۱۴فروردین) درآئین نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس استان مازندارن در دبستان نزهت ناحیه دو ساری به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز بکار مجدد آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس از امروز، ۱۴ فروردین اشاره و اظهار کرد:  حضور دانش‌آموزان در مدرسه امید را در جامعه زنده می کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه خداوند متعال راشاکریم با تدبیر ستادملی مقابله با کرونا و تسریع در امر واکسیناسیون عمومی دوباره شاهد بازگشایی مدارس هستیم، افزود: از امروز بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی آموزش حضوری خود را در ۵ هزار مدرسه استان آغاز می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزانمان در سه سال تحصیلی نتوانستند آموزش های حضوری را به جهت ویروس کرونا دریافت کنند، افزود: پژوهش‌ها نشان می دهد ۳۷ درصد از دانش آموزان مباحث آموزشی را از بستر فضای مجازی دریافت کردند و ۶۳ درصد فقر یادگیری داشته‌ایم که بازگشایی حضوری مدارس فرصتی مناسبی جهت جبران یادگیری خواهد بود.

 

سعدی پور در ادامه خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس کشور و تداوم آموزش به صورت مجازی به واسطه بیماری کرونا،  علاوه بر آسیب به روند آموزش صحیح  و متناسب با دوران تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های روانی و اجتماعی زیادی برای آنان و خانواده‌ها داشت که امید است با بازگشایی مدارس آرامش بین دانش آموزان و خانواده های آنها بازگردد.

 

وی به رصد و پایش اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اشاره کرد و گفت: دانش آموزان برای حضور در مدارس ملزم به پوشیدن لباس فرم نیستند اما برای رعایت بهداشت و تداوم آموزش حضوری باید با ماسک در مدارس حاضر شوند.

 

کد خبر 1162251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha