مراسم های مذهبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود

کبیری گفت: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم مراسم های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و با توجه به تهویه و ظرفیتی که وجود دارد فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابوالحسن کبیری» در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۱۴ فروردین) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: چندین اتفاق مبارک را به صورت همزمان داریم و ماه مبارک رمضان با بهار طبیعیت و بازگشایی مدارس همزمان شده است و ان شاالله بتوانیم از برکات ماه مبارک رمضان بهره مند شویم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: ویروس کرونا سبب شد بخش عمده ای از مراسم های مذهبی نظیر شب های احیا و مجالس مذهبی برگزار نشود و همچنین مدارس تعطیل شوند و اگر این مجامع علمی و آموزشی به درست وظیفه خود را انجام دهند بخش عمده ای از تربیت اجتماعی در مدارس، مجالس دعا و روضه اتفاق می افتد.

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و فعالیت مساجد عنوان کرد: این فرصت را قدر بدانیم و اجازه ندهیم این فرصت از دست ما رود و با سهل انگاری موجب نشویم که این مراکز به تعطیلی کشیده شود و بدانیم این ویروس شوخی ندارد.

 

کبیری اعلام کرد: آنچه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این است که سطح ایمنی مراکز علمی، آموزشی و مراکز مذهبی و دینی خود را بالا ببریم، سطح اطلاعات عمومی مردم را افزایش داده و آنها را به انجام واکسیناسیون ترغیب کنیم.

 

وی تأکید کرد: در بحث واکسیناسیون آماری که در اختیار است خیلی رضایت بخش نیست به طوری که در جمعیت پنج تا ۱۲ سال ۱۵ و ۷۵ صدم درصد دز اول واکسن را تزریق کرده اند و تزریق دز اول و دوم واکسن در این مقطع سنی به میزان پنج و ۳۷ درصد است که خیلی آمار پایینی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در سنین بالای ۱۲ سال هم آمار تزریق واکسن در دز اول و دوم خوب بوده ولی تزریق دز سوم حدود ۴۱ و ۴۳ صدم داست که به نسبت آمار پایینی است و نزدیک ۵۸ و نیم درصد هنوز دز سوم را انجام نداده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: خیلی نباید به آمار پایین فوتی ها دل خوش کنیم چراکه شاهد بودیم در یک بازه زمانی تعداد فوتی ها چگونه افزایش یافت و ممکن است سویه جدید آید و نگذاریم این فرصت ها از دست رود.

 

کبیری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم مراسم های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و با توجه به تهویه و ظرفیتی که وجود دارد فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1162256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha