روح حاکم بر عبادت ماه رمضان باید در مسیر تشکیل دولت کریمه امام زمان (عج) باشد

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه در «دعای افتتاح» که در شب های ماه رمضان توصیه به خواندنش شده، از دولت کریمه حضرت ولی عصر(عج) یاد می شود، گفت: روح حاکم بر عبادت مان در ماه مبارک رمضان باید در مسیر تشکیل دولت کریمه امام زمان (عج) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی جرئیلی» امروز(۱۴فروردین) در ویژه برنامه ماه رمضان که به همت دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، اظهار کرد: مفاتیح را که باز می‌کنیم با سه اصطلاح دعا، مناجات و زیارت مواجه می‌شویم که با هم تفاوت دارند، دعا ندا و مناجات نجوا است، زیارت نیز به مفهوم توجه شدید قلبی است.

 

این واعظ برجسته با بیان اینکه بحثمان امروز روی دعا است، افزود: ما در مواجهه با دعا به سه گروه تقسیم می‌شویم، عده‌ای به محتوای دعا توجه می‌کنند، گروه دیگر در کنار محتوا به روش بیان امام توجه می‌کنند اینکه چه نوع زبانی در دعا به‌کار برده شده است، دسته سوم به دعا به روش حمد توجه می‌کنند‌.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با اشاره به کسانی که به مجموعه دعا در یک ماه نگاه می‌کنند، تصریح کرد: اینکه کدام نوع عبادت به دعا کردن بهتر توجه کرد، البته روش دعا کردن و طرز بیان هم مهم است و باید درست صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه روزه‌داران واقعی باید از «من» خودشان بگذرند، یادآور شد: اینکه برای خدمت و رضای خداوند روزه بگیرم مهم است، روزه‌داری مهم است همچنین سلامت جسم مهم است، چرا که انسان امانت‌دار تن است‌.

 

حجت الاسلام جبرئیلی گفت: عبور کردن از خود و به فکر دیگران بودن حد و اندازه ندارد، همچون شرکت در مراسم تشییع جنازه که بدون کارت دعوت صورت می‌گیرد، پس دستگیری از فقرا هم بدون دعوت است.

 

وی با اشاره به غریب بودن مساجد، قرآن در خانه‌هایی که خوانده نمی‌شود، زن خوب در دست مرد بداخلاق، مرد خوب در دست زن بداخلاق، عالم در بین مردمی که به حرفش گوش نمی‌دهند، اظهار کرد: در ماه رمضان باید از من به ما برسیم و آن را کوچک نبینیم.

 

حجت الاسلام جبرئیلی از ماه رمضان باعنوان ماهی ویژه یاد و اذعان کرد: در این ماه مردم به مهمانی خدا دعوت شدند، این نسخه حرکتی جمعی ایجاد می‌کند، هر شب در ماه رمضان باید دعایی را بخوانیم که از زبان امام زمان (عج) جاری شد یا همان دعای افتتاح، به فرموده امام باید همه جهتی واحد را دنبال کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه روح حاکم بر عبادت مان در ماه مبارک رمضان در مسیر تشکیل دولت کریمه امام زمان (عج) باشد، گفت: اهل بیت (ع) به ما محتوایی کامل دادند تا دولت امام زمانی (عج) شکل بگیرد.

 

 

کد خبر 1162361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha