رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان باید در اولویت برنامه های مردم  باشد

حجت الاسلام سیادت ماه مبارک رمضان را فرصت طلایی برای انس با قرآن و ترویج اعمال نیک و معنویات در جامعه دانست و گفت: رعایت شئونات، حرمت ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان باید در اولویت برنامه های مردم در این ماه و ضیافت الهی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست ستاد شئونات فرهنگی بخش پاتاوه شامگاه یکشنبه (۱۴ فروردین ماه) با محوریت برپایی آئین های باشکوه ماه مبارک رمضان در دفتر امام جمعه پاتاوه برگزار شد .

 

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» در این نشست ماه مبارک رمضان را فرصت طلایی برای انس با قرآن و ترویج اعمال نیک و معنویات در جامعه دانست و گفت: رعایت شئونات، حرمت ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان باید در اولویت برنامه های مردم در این ماه و ضیافت الهی باشد.

 

امام جمعه پاتاوه همچنین بر ضرورت فضاسازی عمومی شهر پاتاوه متناسب با ماه ضیافت الهی با مشارکت شهرداری تاکید کرد .

 

وی با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای اساسی مردم و روزه داران در ماه مبارک رمضان، توسعه فعالیت های قرآنی و گسترش سفره های اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان را متناسب با فرهنگ مردم بخش ضروری دانست .

 

حجت الاسلام سیادت از برگزاری مراسم بزرگ جمع خوانی قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد و گفت: همزمان با این ماه مبارک بیش از چندین برنامه فرهنگی و جزء خوانی قرآنی در مسجد جامع شهر با مشارکت دستگاه های فرهنگی شهر برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، در این نشست که با حضور مدیران دستگاه ها و ادارات مختلف بخش برگزار شد، مصوبات زیر به تصویب رسید.


1-نمازهای پنج گانه در مساجد شهر و بخش به صورت جماعت برگزار شود، همچنین شب های احیاء و قدر در مسجد صاحب الزمان (عج) و جزء خوانی قرآن کریم بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد جامع شهر پاتاوه برگزار خواهد شد.


2-رعایت شئونات اسلامی، حرمت ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان باید در اولویت برنامه های مردمی و مراکز نیکوکاری درسطح شهر ودهستان نسبت به این مهم اقدام کنند.


3-مصوب شد به منظور ضرورت فضاسازی عمومی شهر پاتاوه متناسب با ماه ضیافت الهی، با نصب دوبنر آگاه سازی مردم و گردشگران در محل ورودی و خروجی شهر با مشارکت شهرداری انجام گیرد.


4- مصوب شد به منظور ضرورت تامین نیازهای اساسی مردم و روزه داران در ماه مبارک رمضان و گسترش سفره های اطعام و افطاری در این ماه، متناسب با فرهنگ مردم بخش توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) بخش، مرکز نیکوکاری امام علی( ع) و مرکز نیکوکاری مسجد صاحب الزمان (عج) شهر اقدام شود.


5- به منظور جلوگیری از روزه خواری در ملاء عام در سطح شهر و ورودی جاده پاتاوه –یاسوج -اصفهان ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش نسبت به امر و نهی و تذکر لسانی اقدام کند.


6- مصوب شد با محوریت مساجد در شهر و بخش کلاس احکام مختص بانوان در مساجد روستاها برگزار و از مبلغات حوزوی و کارشناس فرهنگی خواهر مستقر در دفتر امام جمعه جهت انجام این کار و آموزش استفاده شود.


7-مصوب شد در ماه پرفضیلت رمضان به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام بخش پاتاوه، یادواره شهید محله توسط سپاه و بسیج برگزار شود.

کد خبر 1162391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha