کانون های فرهنگی هنری بهترین ظرفیت برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی تأکید داشتند و کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای که در دل مساجد فعالیت دارند می توانند در تحقق این مهم پیشتاز باشند.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن قرار داریم ماهی که سرشار از خیر، برکت و رحمت الهی است و بر اساس روایات متعدد ماه رمضان از بهترین ماه های سال است که باید بکوشیم نهایت بهره را ببریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار  می شود که برگزاری محفل انس با قرآن، جزءخوانی قرآن کریم، قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان، کمک به خانواده های محروم با توزیع بسته های معیشتی و برگزاری مسابقا ت قرآنی و فرهنگی از جمله برنامه های کانون ها در این ماه مبارک است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به مناسبت های مختلفی که در این ماه داریم نظیر ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شب های احیا، به تناسب این ایام هم برنامه های مختلفی نظیر برگزاری مراسم شب قدر، مراسم عزاداری شهادت حضرت علی (ع)، برپایی سفره های افطاری ساده و دستگیری از نیازمندان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با رعایت پزوتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است بیشتر برنامه های کانون های مساجد هم در این ماه قرآنی است و ماه رمضان فرصتی است تا انس با قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان افزایش یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در محفل انس با قرآن بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی تأکید داشتند و فرمودند تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه های قرآنی و تعامل و ارتباط با مساجد دیگر آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی در بین آنها، بهترین مشوّق برای وارد شدن نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به خصوص تربیت حافظان قرآن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق فرمایش رهبری است و کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای که در دل مساجد فعالیت دارند و به عنوان پایگاه اشاعه فرهنگ قرآنی، می توانند در تحقق این مهم پیشتاز باشند.

کد خبر 1162453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha