۷۵۳ زندانی غیرعمد استان اصفهان آزاد شدند/ ۸۰۶ زندانی جرائم غیرعمد در اصفهان

بابایی گفت: سال گذشته ۷۵۳ زندانی غیرعمد استان اصفهان با کمک های خیرین و گذشت شاکیان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علیرضا بابایی« در نخستین روز برنامه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان در قالب ویژه برنامه «یک شهر ضیافت« اظهارداشت: سال گذشته 753 زندانی غیرعمد

استان اصفهان با 275 میلیارد تومان بدهی با کمک های خیرین و گذشت شاکیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان افزود:‌ از میان کل بدهی زندانیان 120 میلیارد تومان آن توسط شاکیان بخشیده و 37 میلیارد تومان نیز ستاد دیه به این افراد کمک کرد.

 

وی اضافه کرد: مردم در ماه مبارک رمضان همان سال 28 میلیارد تومان برای این امر خیر اختصاص داده اند که نسبت به سال 99 رشد نزدیک به 40 درصدی داشت.

بابایی شمار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال 99 این استان را 677 نفر با بدهی 210 میلیارد تومانی اعلام کرد که 150 میلیارد تومان آن گذشت شاکیان بود.

 

وی گذشت شاکیان، کمک خیرین، آورده زندانیان، تسهیلات بانکی و صدور حکم اعصار را از جمله اقدامات صورت گرفته برای آزادی زندانیان اعلام کرد.

 

806 زندانی جرائم غیرعمد در اصفهان

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به 6 هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور گفت: 806 نفر آنان در مراکز این استان هستند.

وی بدهی کل این افراد را هزار و 148 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برخی از آنان از دهه های گذشته در بند بوده و نیازمند کمک های مردمی برای آزادی هستند.

 

به گفته بابایی کمک به آزادی زندانیان برای کمک به خانواده های آنان و رفع مشکلات نیاز است تا اینکه این افراد که به دلیل بدهی مهریه، دیه، بدهی های مالی و خسارت های حوادث کار در بند هستند بتوانند هر چه زودتر از بند آزاد شوند.

کد خبر 1162479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha