عدم واگذاری کارت بانکی به دیگران/ از پیشنهادات مالی وسوسه نشویم

قنبری با اشاره به اینکه برخی از کارت های دیگران برای انجام تراکنش های مالی خود استفاده می کنند، گفت: هر گونه سو استفاده از این طریق معاونت در جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرضا قنبری« در نخستین روز برنامه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان در قالب ویژه برنامه یک شهر ضیافت اظهارداشت: بر اساس بخشنامه بانک ملی مرکزی و

قوانین کشور، صاحبان اصلی حساب مسئول هرگونه تراکنش مالی در مراجع قضایی، انتظامی و مالیاتی هستند.

 

معاون قضایی دادگستری کل اصفهان افزود: برخی از کارت های دیگران برای انجام تراکنش های مالی خود استفاده می کنند که هر گونه سو استفاده از این طریق معاونت در جرم محسوب می شود و صاحب اصلی باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

 

وی با اشاره به شگرد کلاهبرداران برای تخریب رد پای خود، تصریح کرد: آنان با بهانه تراشی و تحریک احساسات افراد جامعه، با معرفی شماره کارت و حساب آنان از دیگر حساب های بانکی کلاهبرداری کرده و سپس پول سرقتی را از حساب فرد حقیقی به دیگر حساب ها انتقال می دهند.

 

قنبری ادامه داد: پس از شکایت و ردیابی حساب فرد فریب خورده به دادگاه احضار و مسئولیت این اقدام بر عهده او قرار می گیرد و اینگونه دچار آسیب در زندگی خود خواهد شد.

وی معاونت در جرم را مشمول مجازات دانست و اذعان داشت: باید مراقب چنین رفتارهای مجرمانه و فریبکاری ها باشیم.

 

پیشنهادات مالی وسوسه انگیز

 

معاون قضایی دادگستری کل اصفهان در خصوص معاملات اقتصادی و پیشنهادات مالی گفت: نسبت به چنین وضعی بیدار و آگاه باشیم و در چنین شرایطی فکر و اندیشه کنیم.

وی ادامه داد: هیچ گاه شماره کارت و حساب بانکی شخصی خود را برای تراکنش های مالی در اختیار دیگران قرار ندهیم که در صورت کلاهبردی و اتهام در این اقدام مجرمان شریک خواهیم بود.

کد خبر 1162487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha