۱۰۷ واحد آموزشی در لرستان احداث شد

غفوری نژاد با اشاره به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی، گفت: طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۷ واحد آموزشی در قالب ۳۲۸ کلاس درس سال گذشته در این استان احداث شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد» امروز(15 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با مشارکت خیرین مدرسه ساز گام های خوبی در راستای توسعه و نوسازی فضای آموزشی در استان برداشته شده است.

 

وی افزود: در این راستا طی سال 1400، تعداد ۱۰۷ واحد آموزشی در قالب ۳۲۸ کلاس درس سال گذشته دراستان لرستان احداث شده است.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: هم اکنون روند ساخت ۱۷۶ واحد آموزشی، تربیتی، ورزشی در قالب ۶۷۸ کلاس درس با اعتبار کلی ۳۳۰ میلیارد تومان در لرستان در دست اجرا است.

 

وی بیان کرد: با اتمام این طرح‌ها، بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع به سرانه فضاهای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

 

غفوری نژاد افزود: در سال گذشته مجمع خیران مدرسه ساز استان لرستان توانست با رشد جذب اعتبارات ۳۰۰ درصدی خیران مدرسه ساز نسبت به سال ما قبل آن، رتبه دوم کشوری را در بین تمام مجامع خیران مدرسه ساز کشور به خود اختصاص دهد و این نمود بارز دغدغه خیران است تا کمبودهای آموزشی دانش آموزان مناطق محروم لرستان را مرتفع کنند.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون یکهزار و ۸۴۱ واحد آموزشی در قالب سه هزار و ۷۰۱ کلاس درس با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در این استان به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.

 

غفوری نژاد افزود: هم اکنون بیش از یکهزار و ۵۳۱ واحد آموزشی با ۲ هزار ۸۰۱ کلاس درس فاقد سیستم‌های استاندارد گرمایشی هستند.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان  بیان کرد: رفع محرومیت مدارس مناطق عشایری و صعب‌العبور استان در اولویت نوسازی مدارس است.

کد خبر 1162523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha