عملیات پیشگیری و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی در لرستان اجرایی می شود

نجفی گفت: عملیات پیشگیری و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و درختان بلوط در استان اجرایی می شود.

« شیرزاد نجفی» در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: عملیات کنترل و مبارزه آفت جوانه خوار جنگل های لرستان و بویژه درخت بلوط اجرایی می شود.

 

وی افزود: با آغاز فصل بهار و رویش مجدد در سطح جنگا های استان لرستان بیم آن می رود که مناطقی که مستعد ظهور جوانه خوار بلوط هستند، این آفت در درختان توسعه یابد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جهت کاهش خسارت و کنترل جنگل های استان، اداره کل منابع طبیعی استان با استفاده از روش های علمی نوین از ماه ها قبل از بروز و یا طغیان آفت، اقدام به پایش دقیق سطح جنگل ها در راستای شناسایی آفت نموده و به محض بروز آن بلافاصله با استفاده از محلول بیولوژیک و مصرف آن بر روزی درختان آلوده موجبات از بین رفتن این آفت را فراهم می کنند.

 

وی با بیان اینکه، این اقدام خسارت صد درصدی آفت را به حداقل ممکن می رساند  ، افزود: پس از مبارزه با آفت ادامه رشد درختان آلوده به حالت اول خود برگشته و شادابی مطلوبی در تاج درختان مشاهده می‌شود.

 

نجفی ادامه داد:در فروردین ماه امسال در سطح شهرستان های تابعه و شهرستان های که آفت مذکور در آنها ظهور نموده عملیات مبارزه با آفت آغاز و پیش بینی می شود که این عملیات در سطح 2 هزار هکتار از اراضی جنگلی استان انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان صیانت از جنگل‌های استان را امری ضروری عنوان کرد و اظهار کرد: با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها می‌توان از خسارت‌های جبران‌ناپذیر به منابع و عرصه‌های طبیعی جلوگیری کرد.

کد خبر 1162575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha