فقر مطلق در مازندران ریشه کن می شود

حسینی پور از آغاز طرح ریشه کنی فقر مطلق در استان مازندران همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: تلاش داریم با شناسایی نیازمندان واقعی و صدور کد شناسایی ۱۰ رقمی به توانمندسازی و رفع مشکلات این قشر کمک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۱۵فروردین) در جمع خبرنگاران به جلسه ویژه بررسی دستورالعمل اجرایی رفع فقرمطلق که باحضور «احمدوحیدی» وزیرکشور، «حجت الله عبدالمالکی» وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی و «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران برگزار شده اشاره و اظهار کرد: این جلسه به منظور عملیاتی کردن دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر فقرزدایی و کمک به معیشت دهک های پایین جامعه برگزار و از راه اندازی سامانه ای جامع برای رصد و پایش این امر خروجی این جلسه بوده است.

 

استاندار مازندران گفت: دستگاه های اجرایی اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی و اداره کل ثبت احوال با تشکیل ستادی نسبت به اجرای طرح مقابله و جلوگیری از فقر مطلق اقدام کنند.

 

وی افزود: ثبت و احوال با همکاری کمیته امداد می بایست با تشکیل یک ستاد از طریق قانونی نسبت به شناسایی افرادی که پوشاک، غذا و سرپناه ندارند، اقدام کنند تا بتوانند برای این افراد کد شناسایی ۱۰رقمی از طریق اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دریافت کنند.

 

حسینی پور با بیان اینکه از نظر شرعی و دینی نسبت به اجرای این اقدام مهم تاکید شده است، خاطرنشان شد: امیید است این کار سریعا انجام و نسبت به توانمندسازی این افراد اهتمام جدی و لازم صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی نیازمندان با هدف خارج شدن از پوشش نهاد های حمایتی، گفت: افرادی که تواتمند نیستند، می بایست به کمک یکی از دستگاه ها به توانمندی برسند.

 

حسینی پور یادآورشد: سامانه ای توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است که اسامی افراد دارای فقر مطلق شناسایی و نسبت به توانمندسازی آن ها اقدام می شود.

 

کد خبر 1162611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha