سنت حسنه افطاری ساده در جامعه اجرا شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی و دوری از تجمل و اسراف، هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود.

 حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با قرائت فرازی از ادعیه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ  خدايا اى پروردگار ماه رمضان كه در آن قرآن را فرستادى و بر بندگان روزه را در اين ماه واجب كردى درود فرست بر محمد و آل محمد»

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن تبریک حلول ماه رمضان در کنار قرن و سال نو، گفت: باید تلاش شود از بهار طبیعت در کنار بهار قرآن و معنویت حداکثر بهره را ببریم.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است و با خود همه چیز دارد، افزود: اگر به آن توجه کنیم دنیای ما گلستان می‌شود پس دستاورد ماه رمضان قرآن است، در این ماه ملائکه و فرشتگان روی زمین حضور دارند و مقدرات انسان نوشته می‌شود؛ در این ماه ما مهمان خدا هستیم و خداوند کرامت بیشتری برای مهمانان خود دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه حداکثر بهره بردن از این ماه ضرورت دارد، گفت: نباید از برکات این ماه محروم شویم، این ماه خودش یک عید است نیاز به جشن دارد، بنابراین ما جشن عرفان و معنویت را در کنار جشن طبیعت باید داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران روزه‌داری را یکی از مهمترین امور این ماه دانست و ادامه داد: گرفتن روزه در کنار مولفه های دیگر باید رعایت شود چرا که سلامتی روحی و جسمی اهمیت خاص خودش را دارد.

 

وی اضافه کرد: مسئله مهمتر این است که باید برای این ماه حرمت قائل شویم و احترام مهمان به ماه خدا هم واجب است باید با حفظ شعور این ماه از فیوضات این ماه بهره ببریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همانطور که مسجدی که مردم در آن حضور پیدا نکنند در روز قیامت از ما شکایت می‌کند، اگر مردم از ماه رمضان بهره نبرند موجب حسرت و شکایت آن خواهد شد، اعلام کرد: اگر از گرفتن روزه معذور هستید مجبور به علنی خوردن نیستید، بنابراین از شکستن حرمت این ماه باید ناراحت بوده و جلوگیری کنیم.

 

وی عنوان کرد: مردم و مسئولان باید رعایت کنند فضای معنوی و ارزشی سطح شهر را پر کند تبلیغات معنوی باید برجسته باشد، متمکنین امکانات سحر و افطاری ارزان را برای نیازمندان و محرومان فراهم کنند چه اشکالی دارد رستوران‌ها و هتل‌ها تصمیم بگیرند افطاری و سحری ارزان بدهند زیبنده نیست که برخی با نان خالی و چای شیرین روزه بگیرند امیدوارم ما وظایف خودمان را بشناسیم و انجام دهیم.

 

امام جمعه ساری تاکید کرد: سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی و دوری از تجمل و اسراف، هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود

 

 

کد خبر 1162632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha